Hej.
Jeg har lige installeret ubuntu 904 32 bit på min kammerats PC da jeg synes det var synd han skulle lide med alle de problemer han kom og havde med Windows XP.
Jeg havde så en del problemer med at få hans harddiske til at gøre som jeg ville.
Når jeg smed skiven i for at installere, virkede det fint, jeg fik installationsmenuen frem og det hele, og den så ud til at installere fint, som alle de andre gang jeg har installeret det på flere af mine egne maskiner, og andres, dog har de aldrig haft mere end 1 harddisk i sig.
Inde i partitionsmenuen, der er så 3 diske, alle uallokeret, som de skal være. og der ligger de 2 120GB øverst, og den på 80GB ligger nederst, og jeg vælger så at installeret på den nederste, den mindste, og det kan den åbenbart ikke lide, for jeg endte op med samme fejl hver gang, den ville ikke finde systemet, men det lå der, den kunne bare ikke finde rundt i diskene.
Nå, men da jeg så kommer ind i selve systemet, så er diskene der ikke, men når jeg starter gparted er de at finde, uallokeret, som de bør være, og jeg opretter så 2 tomme ext3 partitioner (Det må ikke være FAT32 da det SKAL understøtte enkelte filer OVER 2GB). men de er så ikke monteret, og jeg roder lidt rundt inde i gparted, og finder nogle flags hvor jeg sætter dem begge til LBA i håb om det virkedede, og det så tilsyneladende ud til at virke, men da den så blev genstartet, lå de dog stadig under "Steder" som "LAGER1" og "LAGER2" som jeg kaldte dem da jeg oprettede dem, men de vil ikke virke.
Jeg har hørt noget med det er fordi de ikke var sat til da systemet blev installeret og derfor ikke ligger i /etc/fstab, og der skal de så tilføjes, så de enten kan mountes manuelt via. "Steder", eller også så de bare er mountet og ligger klar som harddiskikoner på skrivebordet.
Håber nogle kan hjælpe lidt her, er helt ny til det med flere diske, det er som sagt min første maskine hvor jeg installere ubuntu med flere diske! Dog min kammerats.
På forhånd tak.
Tilføjning af IDE diske på IDE controller Ub... (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Tilføjning af IDE diske på IDE controller Ub... (LØST)
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:04, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Re: Tilføjning af IDE diske på IDE controller Ubuntu 9.04 32bit
Er der slet ingen der kan sige mig hvordan jeg tilføjer dem i /etc/fstab?
Jeg har prøvet det engang gør, men der fik jeg ikke lov at skrive på disken, og da jeg fik rettet det, fik jeg smadret nogle rettigheder i sudo da den ændrede sig til 0777 istedet for 0440.
Jeg håber nogle kan hjælpe her, ville være rart at få denne maskine på ubuntu også!
På forhånd tak.
Jeg har prøvet det engang gør, men der fik jeg ikke lov at skrive på disken, og da jeg fik rettet det, fik jeg smadret nogle rettigheder i sudo da den ændrede sig til 0777 istedet for 0440.
Jeg håber nogle kan hjælpe her, ville være rart at få denne maskine på ubuntu også!
På forhånd tak.