Hej
Jeg kunne godt tænke mig en pauseskærm som er lidt som dette:
Når pauseskærmen starter skal teksten/kommandoerne glide stille og roligt ned over skærmen - så det er ikke nok at finde et billede og bruge det.
Kan det lade sig gøre ?
PS: Kinesisk vil jeg dog meget gerne slippe for
Pauseskærm med eget tema (løst)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Pauseskærm med eget tema (løst)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
Re: Pauseskærm med eget tema
Jeg ved der findes hundredvis super fede(og nogen der faktisk er federe end dem fra filmene) ude på nettet, men jeg er kun stødt på dem til windows, men det skulle være muligt at få til linux også. Jeg leder ihvertfald for dig.
Chris Buchholz
http://chrisbuchholz.name
http://chrisbuchholz.name
-
- Admin
Yes ... Det var faktisk lidt det som man kan se i Matrix, jeg tænkte på kunne se godt ud som pauseskærm
-
http://lifehacker.com/299410/use-a-scre ... -wallpaper
jeg fandt det her i forhold til at sætte en screensaver som bagrund men den der bruges hedder glmarix og ligner meget. er den ikke i ubuntu eller den er måske ikke helt rigtig .
det jeg søgte efter var en måde at sætte en terminal som baggrund som kørte conky men det her dukkede lige op så hvis ikke du kan bruge selve screensaveren så måske kan du bruge tricket her til et eller andet på et tidspunkt. (jeg har ikke selv prøvet det endu men det ser faktisk godt ud hvis det virker tror jeg )
jeg fandt det her i forhold til at sætte en screensaver som bagrund men den der bruges hedder glmarix og ligner meget. er den ikke i ubuntu eller den er måske ikke helt rigtig .
det jeg søgte efter var en måde at sætte en terminal som baggrund som kørte conky men det her dukkede lige op så hvis ikke du kan bruge selve screensaveren så måske kan du bruge tricket her til et eller andet på et tidspunkt. (jeg har ikke selv prøvet det endu men det ser faktisk godt ud hvis det virker tror jeg )
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
- Admin
Det er kun pauseskærmen jeg vil have ændret og ikke selve baggrundsbilledet, men alle forslag er da velkomne - så finder vi måske noget andet som ser godt ud
-
- Admin
OK .... jeg har løst det, jeg fandt temaet "GLMatrix" på http://linux.softpedia.com/progDownload ... -1004.html og installerede det, men vi har så på irc fundet ud af at ubuntu har den effekt i forvejen, så det er ikke nødvendigt at hente noget som helst .
Gå ind i system>indstillinger>pauseskærm vælg temaet "GLMatrix", marker i "aktiver pauseskærm når computeren er i tomgang", vælg tiden til den skal gå på pauseskærm og vælg "luk".
Gå ind i system>indstillinger>pauseskærm vælg temaet "GLMatrix", marker i "aktiver pauseskærm når computeren er i tomgang", vælg tiden til den skal gå på pauseskærm og vælg "luk".