Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af eitreach »

Juni-temaet er et par dage forsinket, men nu er det her. :)

Vi sidder som regel i en lille rundkreds og diskuterer hvad det skal være, os redaktører og admins imellem - og denne gang er vi nået frem til, at i anledning af den første Linux-baserede mobiltelefon kommer til Danmark, at vi gerne vil høre hvad folk ellers kan lide af telefoner, og hvad de bevæger sig rundt med.

Selv har jeg lige nu en HTC Touch HD, som jeg har flashet den nyeste TouchFLO-software på som findes på HTC Touch Diamond 2, og det er i det hele taget en møgfed telefon. Jeg har dog i sinde idag, at fræse ned i den lokale 3-forretning for at købe mig en HTC Magic - jeg vil sgu prøve Android. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Casper Hansen »

Mistede min elskede Nokia 1110i efter en våd bytur i KBH. Så fik jeg min vens gamle Sony Ericsson W660 gratis, som jeg var vældig glad for! Den mistede jeg også en våd aften... Så nu har jeg en lousy Nokia 2760. Virkelig en af de mest langsomme mobiler, som jeg længe har arbejdet med! Det kan godt være, at den kun har kostet 399.-, men efter to dage begyndte den at blive laaaaaaangsom i menuerne. Men så kan jeg jo bare lade være med at smide mobilerne væk...

- Men ja +1 på HTC Magick! Den har det G1 ikke har - pænt design.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har en Nokia 5140i, den er ikke så avanceret - men til gengæld er den utrolig holdbar og har overlevet mange forskellige ting igennem tiden.


PS: Jeg tvivler måske på at den overlever en våd bytur med Casper Hansen :mrgreen:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Jarlen »

Jeg prøvede HTC Magic med Android i en 3-butik i København på udgivelsesdagen igår... wow, intet mere, intet mindre.
Hvis ikke Samsung i7500 der skulle komme senere på måneden lød som Magic++ ville jeg have købt den med det samme. Men jeg regner nu med at vente til Samsungen kommer. Android, USB og jackstik, alt det jeg har manglet i en telefon for evigt :-)

Men Casper får ikke lov at låne den til en våd bytur, det ville være lidt for friskt :P
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Jeg »

Jeg har en smadret Sony Ericsson K610i, jeg fandt på jorden efter en Iron Maiden koncert..
Den er røvirriterende, men jeg har ikke råd til en ny :lol:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg skrev:Jeg har en smadret Sony Ericsson K610i, jeg fandt på jorden efter en Iron Maiden koncert..
Den er røvirriterende, men jeg har ikke råd til en ny :lol:

Det er sikkert også en som Casper har tabt :lol:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af cmay »

jeg har ingen mobil teleon selv. men jeg kan godt lide min brors iphone.
den dag jeg finder en mobil telefon som er lavet så folk som kun skal bruge den til at ringe fra og med taster som man ka se med lidt svagt syn så køber jeg måske en.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Jeg »

cmay skrev:jeg har ingen mobil teleon selv. men jeg kan godt lide min brors iphone.
den dag jeg finder en mobil telefon som er lavet så folk som kun skal bruge den til at ringe fra og med taster som man ka se med lidt svagt syn så køber jeg måske en.

Sådan en? http://telecall.dk/vmchk/BIG-EASY-2.html
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Casper Hansen »

christian.arvai skrev:PS: Jeg tvivler måske på at den overlever en våd bytur med Casper Hansen :mrgreen:


Næppe :lol:

@Jarlen:

Pffff come onnnn. Skal nok passe på :shock:
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af cmay »

Jeg skrev:
cmay skrev:jeg har ingen mobil teleon selv. men jeg kan godt lide min brors iphone.
den dag jeg finder en mobil telefon som er lavet så folk som kun skal bruge den til at ringe fra og med taster som man ka se med lidt svagt syn så køber jeg måske en.

Sådan en? http://telecall.dk/vmchk/BIG-EASY-2.html

ja sådan en kunne jeg godt finde på at købe. den er lidt for dyr til mit budget men det er meget godt at vide at man kan få dem i en passende størrelse. mange tak for linket :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
charlie t
Indlæg: 25
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:19
IRC nickname: gentagelse

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af charlie t »

Har haft en HTC S710 indtil for en måned siden, hvor jeg ødelagde den. Hvilket nok var meget godt, da jeg var træt af den manglende understøttelse for linux. Nu har jeg så købt mig en Nokia 5310, som dækker de fleste af mine behov. Den er jeg ret glad for.
Den HTC Magic ser dog ret lækker ud. :o


cmay skrev:
Jeg skrev:
cmay skrev:jeg har ingen mobil teleon selv. men jeg kan godt lide min brors iphone.
den dag jeg finder en mobil telefon som er lavet så folk som kun skal bruge den til at ringe fra og med taster som man ka se med lidt svagt syn så køber jeg måske en.

Sådan en? http://telecall.dk/vmchk/BIG-EASY-2.html

ja sådan en kunne jeg godt finde på at købe. den er lidt for dyr til mit budget men det er meget godt at vide at man kan få dem i en passende størrelse. mange tak for linket :)

Du har heller ikke haft et kig på Doro telefonerne? Sonofon har en til en udemærket pris.
// gentagelse
Brandt
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17. maj 2009, 13:04
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Brandt »

Nokia 6230i.
Hvad skal jeg sig. Det er den bedste telefon jeg har haft siden min 3210er blev slidt op.

/Brandt
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Don S »

Når jeg kan huske modelnummeret, så skal jeg nok sige, hvilken Nokia telefon jeg har. Jeg fik den gratis og det er en udemærket en, med plads til op til 2GB Micro-SD (som jeg selvfølgelig har smidt i), og så kan den ringe og skrive beskeder (+ en masse ubrugelige ting).

EDIT: Det er en Nokia 3500c.
Senest rettet af Don S 6. jun 2009, 10:26, rettet i alt 1 gang.
Billede

Billede Billede
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Wrapper »

Har lige købt en Magic, sweeet :D
Billede

Billede
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Juni-tema - Den store mobiltelefon-tråd!

Indlæg af Casper Hansen »

Wrapper skrev:Har lige købt en Magic, sweeet :D


Hvordan er den så??????
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst