Overophedning af Ubuntu 9.04

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Krillere

Overophedning af Ubuntu 9.04

Indlæg af Krillere »

Jeg har installeret Ubuntu på min HP og den bliver meget hurtigt varm, er det et problem med CPU bruget eller kan det være noget med computeren? Ved ikke hvad jeg skal gøre, for når den bliver for varm crasher computeren og går fuldstændigt i stå.
Casper Hansen

Re: Overophedning af Ubuntu 9.04

Indlæg af Casper Hansen »

Krillere skrev:Jeg har installeret Ubuntu på min HP og den bliver meget hurtigt varm, er det et problem med CPU bruget eller kan det være noget med computeren? Ved ikke hvad jeg skal gøre, for når den bliver for varm crasher computeren og går fuldstændigt i stå.

Nu findes der en del HP'er derude, så hvis du lige skriver modelnavn og alt det specifikke så kan det være, at der er nogen med en løsning. :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Frederik
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Frederik »

Jeg oplevede det samme med en ældre udgave af Ubuntu, på min tidligere bærbare, som også var HP (nx4110 eller noget i den retning). Jeg ved ikke hvad kilden til problemet er, men jeg nåede frem til at computeren overophedede fordi blæseren i CPU'en aldrig slog til. Måske vil det hjælpe at ændre i BIOS?
Krillere

Indlæg af Krillere »

HP Pavilion Dv 2000 eller deromkring, men jeg kan da godt lige kigge lidt på Bios indstillingerne. Hvordan åbner man bios når man starter Ubuntu? Og så har jeg lige et andet problem, når jeg kører spil går det fint den første halve time, så bliver computereb varm og ALLE farver bliver helt pink. Har det også noget at gøre med at den koger over eller er det noget med mit grafik kort? Mit grafikkort er et GeForce 8400M GS
hvis det kan bruges til noget ^^
Casper Hansen

Krillere skrev:HP Pavilion Dv 2000 eller deromkring, men jeg kan da godt lige kigge lidt på Bios indstillingerne. Hvordan åbner man bios når man starter Ubuntu? Og så har jeg lige et andet problem, når jeg kører spil går det fint den første halve time, så bliver computereb varm og ALLE farver bliver helt pink. Har det også noget at gøre med at den koger over eller er det noget med mit grafik kort? Mit grafikkort er et GeForce 8400M GS
hvis det kan bruges til noget ^^

Vidst nok samme bærbar som min kamerat har. Hans bliver godt nok også varm, men han har også tændt den længe.
- BIOS har ikke noget med det OS, der ligger på computere, ergo du kan tilgå det ligesom du kunne "før".

Jeg har lige søgt lidt og det ser ud til, at flere har samme problem desværre.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=330022

Ser ud til, at det er et generelt problem med den bærbare.
Billede

Krillere

Indlæg af Krillere »

Ok. Jeg har hentet kpowersave og lavet min egen lille profil der gør at jeg kan køre i lang tid uden crash. Men når jeg så vil spille et spil CS med mine venner går der 10 minutter og BANG så er min Colt helt pink.. Jeg kan heller ikke åbne CS 1.6 længere, der sker bare ingenting når jeg åbner. Hjælp modtages gerne.. Men hvordan åbner jeg Bios når jeg starter computeren?
Casper Hansen

Krillere skrev:Ok. Jeg har hentet kpowersave og lavet min egen lille profil der gør at jeg kan køre i lang tid uden crash. Men når jeg så vil spille et spil CS med mine venner går der 10 minutter og BANG så er min Colt helt pink.. Jeg kan heller ikke åbne CS 1.6 længere, der sker bare ingenting når jeg åbner. Hjælp modtages gerne.. Men hvordan åbner jeg Bios når jeg starter computeren?

Du kan se på det link jeg skrev før så har grafikkortet det med at overophede. Det er grunden til, at din Colt bliver pink.
- Har du stadigvæk garanti på maskinen?
Billede

Krillere

Indlæg af Krillere »

Ja. Eller.. Det vil jeg da tro. Jeg købte den i Fona og købte Ekstra Service Forsikring for omkring et år siden nu, så den burde virke endnu. Men hvorfor? Er det kortet der er noget galt med? Har også fundet ud af at komme ind i Bioset, men der står ikke noget med nedkøling :-/
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Desværre ser det ud til at dit grafikkort er blandt de fejlramte nVidia grafikkort, som flere af producenterne har døjet med. Se evt. http://www.comon.dk/news/hede.designerb ... 40998.html

Du kan muligvis gøre det lidt bedre med en BIOS opdatering, men det er ikke sikkert at det løser problemet fuldt ud.

For at komme i BIOS skal du under POST trykke på den tast, der angives - typisk F2 på bærbare computere.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hvis du stadig har garanti, så vil jeg råde dig til at få HP til at løse problemet og gerne i en fart.

Jeg har en kammerat som ligeledes havde en HP med nVidia grafikkort og den brændte ganske enkelt sammen og kunne ikke repareres, så han fik pengene tilbage og købte en anden computer.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Krillere

Indlæg af Krillere »

Kunne bare vente til den brændte sammen og have en undskyldning for at købe en ny computer allerede.. Men jeg tror jeg sender den til reperation. I må meget undskylde stavefejl, men jeg kan ikke se hvad jeg skriver da min skærm er gået amok igen ^^
Casper Hansen

Krillere skrev:Kunne bare vente til den brændte sammen og have en undskyldning for at købe en ny computer allerede.. Men jeg tror jeg sender den til reperation. I må meget undskylde stavefejl, men jeg kan ikke se hvad jeg skriver da min skærm er gået amok igen ^^

Held og lykke! Og hvis du endelig skal have en ordenlig bærbare, så kig lige på Lenovo 8)
Billede