Råd om digital videokamera

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Råd om digital videokamera

Indlæg af Pihl »

Hej med jer

Jeg har lige brug for et par inputs til indkøb af et digitalt kamera:

Jeg skal bruge et digitalt kamera, men vil her i første omgang kun nøjes med et billigere et, indtil jeg får udforsket mere nøjagtigt hvilke behov jeg har. Jeg har kig på to forskellige Sony kameraer, som er nøjagtig ens, bortset fra at den ene har 4 gb flash som lagringsmedie, mens den anden har 60 gb harddisk.

Den på 4 gb flash koster 1800,- mens den på 60 gb koster 2500,-. Hvis jeg køber ekstra flash kort til den på 4gb, ja så ender jeg prismæssigt så tæt på 60 gb'en, at jeg begynder at overveje, om det ikke skulle være den i stedet. 60 gb (40+ timer) er langt mere end jeg nogensinde får brug for, men 4 gb (3 timer) er også lige i underkanten, hvis man fx er på ferie i 2-3 uger.

Mit spørgsmål er derfor: Hvad kan bedst betale sig? Kan det bedre betale sig at få en flashdisk, som generelt er mere driftsikker, men som prismæssigt alligevel nærmere sig den på 60 gb, når der købes udvidelseskort, eller er det ligemeget med det flash, og så er det lige så godt at gå efter volumen?

Jeg hader den tvivl, der kan være, når man køber noget, om det nu også er det _helt_ rigtige køb man gør sig :P

Links:
4 gb Flash: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=498732
60 gb hdd: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=498731
momsemor
Forfatter
Indlæg: 336
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Råd om digital videokamera

Indlæg af momsemor »

Godaften...

Vi købte et sony-videokamera i februar, fordi min mand er jæger og gerne ville filme naturen, når han alligevel bare sad og ventede på det rigtige bytte :lol:
Så jeg undersøgte på nettet og vi snakkede med forskellige "fagfolk" om hvad der var bedst.
Vi endte med, at købe et Sony DCR-SR35E og det har vi ikke fortrudt :)
Det har 30 GB harddisk, Memorystick kan isættes, 40 x optisk zoom, lille og let, fingertouch skærm og frem for alt, meget let, at anvende :wink:
Vh. Jannie
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Råd om digital videokamera

Indlæg af Casper Hansen »

Jeg ville vælge 60 GB. 4 GB er ingenting IMO. Mine forældre købte også Sony digital videokamera, minder om dem du linker til, og det er altså lækkert. Og så fungerer det fint med GNU/Linux 8)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Råd om digital videokamera

Indlæg af Pihl »

Nej, 4 gb er ikke ret meget, og som nævnt ville jeg skulle købe mere lager. Og så er det at jeg ikke er sikker på, at det kan betale sig at have det flash-baseret længere..

Nå, tror jeg køber den med 60 gb :P