Overføre "wine-programmer" ved reinstallation

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Overføre "wine-programmer" ved reinstallation

Indlæg af Vinder »

Jeg overvejer at lave en frisk installation af Ubuntu 9.04 på en PC, som jeg hidtil har haft 8.10 på. Maskinen er sat op med en separat /home-partition og jeg regner med at undlade at gøre noget ved den.

Den aktuelle PC bruges primært til spil (Pixeline) og til lidt internet-browsing. Mit spørgsmål er om det er muligt at "flytte" .wine-mappen med over i en ny installation og på den måde undgå at skulle geninstallere alle spillene? Jeg har naturligvis spillene på CD-ROM, men hvis der er en smart måde at flytte de allerede installerede spil på, så kan jeg spare en hel del tid på opsætningen.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Overføre "wine-programmer" ved reinstallation

Indlæg af Stra »

Vinder skrev:Jeg overvejer at lave en frisk installation af Ubuntu 9.04 på en PC, som jeg hidtil har haft 8.10 på. Maskinen er sat op med en separat /home-partition og jeg regner med at undlade at gøre noget ved den.

Den aktuelle PC bruges primært til spil (Pixeline) og til lidt internet-browsing. Mit spørgsmål er om det er muligt at "flytte" .wine-mappen med over i en ny installation og på den måde undgå at skulle geninstallere alle spillene? Jeg har naturligvis spillene på CD-ROM, men hvis der er en smart måde at flytte de allerede installerede spil på, så kan jeg spare en hel del tid på opsætningen.
Da du har et seperat home og det er der dine .wine indstillinger ligger, skulle de ikke blive berørt af en ny installation.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10