X-Fi lydkort drivere lægges hvor?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
lauik

X-Fi lydkort drivere lægges hvor?

Indlæg af lauik »

Hej Ubuntudanmark!

Jeg har lige installeret ubuntu 9.04 og det hele virker fint. Den spurgte selv efter drivere til mit Nvidia GTX280 og alt det andet som netværkskort og chipset ser ud til at være installeret. Mit lydkort virker dog ikke som er et Creative X-Fi lydkort. Jeg gik ind på creatives hjemmeside og downloadede deres driver. Jeg fulgte readme'en og så virkede det da også.

Jeg havde dog lagt driverne på skrivebordet og fandt ud af at den skal blive ved med at ligge der hvor man har installeret den fra. Så mit spørgsmål går på hvor man normalt lægger drivere henne i linux verdenen?

Mvh
lauik
Senest rettet af lauik 19. aug 2010, 12:08, rettet i alt 1 gang.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: X-Fi lydkort drivere lægges hvor?

Indlæg af Warhawk »

Oftest placerer man drivere i en mappe i roden af sin home - så er de ikke i vejen på skrivebordet. Men det er jo op til brugeren, hvor han/hun vil placere dem.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
lauik

Indlæg af lauik »

Okay så man skal i princippet aldrig bekymre sig om alle de andre mapper end home?
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

lauik skrev:Okay så man skal i princippet aldrig bekymre sig om alle de andre mapper end home?

Som almindelig bruger behøver du i princippet ikke at bekymre dig om dem. Ligeledes vil en stor del af konfigurationsmapperne i /home være skjulte.

Det er ganske smart, da du således aldrig under normale omstændigheder kan smadre dit system (systemet kan smadres, men kræver dog en aktiv indsats).

Edit: På grund af ændret brugernavn har lauik anmodet om at få dette rettet i citatet.
Senest rettet af Warhawk 21. aug 2010, 17:37, rettet i alt 1 gang.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
lauik

Indlæg af lauik »

Mange tak for hjælpen ;)