geany templates indstillinger generelt

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
cmay

geany templates indstillinger generelt

Indlæg af cmay »

hej.
jeg bruger geany meget men jeg mangler nu en mulighed for selv at lave mine egen templates.
er der nogen der ved hvordan man gør det.? det drejer sig om et par skabeloner som jeg bruger meget eftehånden. man kan vel ligeså godt bruge en template istedet for at sidde og kopiere og paste den samme fil over igen og igen.

noget andet jeg også undre mig over er hvordan man skal indstill egeany så den eksekvere perl fortolkeren.
det virker ikke og jeg har prøvet at lege med de indstillingsmuligheder der er tilgængelige men det vil den ikke acceptere.
alle andre sprog som der er templates på end lige perl virker med click n run knappen og det er lidt smart når man bare sidder og prøver små korte examples af istedet for at bruge terminalen.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}