Hej,
jeg har en veninde som bruger Ubuntu på en Eee pc (en af de nye minibærbare) som har problemer med lyden i aMSN når hun prøver, at sende lydfiler eller indstille lyden under justeringsindstillinger i aMSN.
Beskeden man får når man prøver og instille mikrofonen eller optage noget er følgende:
Der opstod en fejl under afspilningen af lyden: Could not gain access to /dev/dsp for writing (når man prøver og afspille testfilen)
En fejl opstod ved forsøg på at optage lyden: Could not gain access to /dev/dsp for writing (når man prøver og optage)
Webcam virker fint og alt andet også men lyden vil bare ikke. Der er godt nok i aMSN mulighed for, at tale direkte med andre i headset/mikrofon, ikke også? Sådan forstår jeg det nemlig, altså ligesom i den almindelige Windows MSN udgave.
Hvis det er af vigtighed så er specifikationerne:
Intel(R) Celeron(R) M processor 900MHz
2 GB RAM
Venter spændt på et svar.
Problem - Could not gain access to /dev/dsp for writing
-
- Geografisk sted: Right behind you
-
Re: Problem - Could not gain access to /dev/dsp for writing
jeg ved ikke rigtigt hvad det skyldes men du kunne prøve at sætte dig selv under de rettigheder under bruger og grupper der høre under audio. ellers ved jeg ikke hvad der evt kunne være galt.
virker lyd og optage i andre programmer. det er lidt mere vigtigt at vide end hvad proccesor og hvor mange ram der i computeren .
evt tage screenshot af fejlen .
hvis ikkejeg kan hjælpe så ville det muligvios være nemmer for andre at springe til med lidt flrere oplysinnger til rådighd.
virker lyd og optage i andre programmer. det er lidt mere vigtigt at vide end hvad proccesor og hvor mange ram der i computeren .
hvis ikkejeg kan hjælpe så ville det muligvios være nemmer for andre at springe til med lidt flrere oplysinnger til rådighd.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
cmay skrev:jeg ved ikke rigtigt hvad det skyldes men du kunne prøve at sætte dig selv under de rettigheder under bruger og grupper der høre under audio. ellers ved jeg ikke hvad der evt kunne være galt.
Hej igen og tak for svar.
Ja, lyden virker fint. Dette ved jeg med sikkerhed siden jeg netop gik ind på radio100fm.dk og afprøvede lyden vha. netplayer og der virkede det hele fint. Så det er et eller andet med aMSN og/eller lydkortet og dets indstillinger.
Jeg tror ikke, at det hjælper mere med et screenshot da der ikke kan ses andet end det jeg beskrev i min første post.
Håber, at der er nogle andre som kan hjælpe hvis der er.
På forhånd, tak.
-
safesite skrev:cmay skrev:jeg ved ikke rigtigt hvad det skyldes men du kunne prøve at sætte dig selv under de rettigheder under bruger og grupper der høre under audio. ellers ved jeg ikke hvad der evt kunne være galt.
Hej igen og tak for svar.
Ja, lyden virker fint. Dette ved jeg med sikkerhed siden jeg netop gik ind på radio100fm.dk og afprøvede lyden vha. netplayer og der virkede det hele fint. Så det er et eller andet med aMSN og/eller lydkortet og dets indstillinger.
Jeg tror ikke, at det hjælper mere med et screenshot da der ikke kan ses andet end det jeg beskrev i min første post.
Håber, at der er nogle andre som kan hjælpe hvis der er.
På forhånd, tak.
Hallo? Nogen som har et bud på ovenstående?
Jeg kan ikke få det til, at virke. Vil gerne høre om der er nogen som har et bud. Ellers prøver jeg på et andet forum.
På forhånd, tak.