Firkanter på skærmen

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
hansi
IRC nickname: haines

Firkanter på skærmen

Indlæg af hansi »

Jeg er absolut ny på dette forum. Skrev den 27/5 om firkanter på skærmen, under emne opsætning, og der er ikke nogen svar.
Har jeg spurgt forkert, forkert emneområde, eller er spørgsmålet stillet så det ikke kan besvares, altså har jeg formuleret det uhensigtsmæssigt.
Kan jeg henvende mig direkte til redaktionen for at få hjælp til den rigtige syntaks, hvis det er det der er galt.
Problemet er, at markøren, der normalt er en hvid rund ting, bliver indrammet af et sort firkantet felt, og afviklingen ved musemarkørflyt er meget langsom, samtidig med at firkanten nu følger med fra det sted hvor markøren før var.
Jeg har med held anvendt Ubuntu 8.10 og glædede mig til 9.04 som så giver ovennævnte firkanter.
Jeg læste at Linux Mint 7 var bygget over Ubuntu, prøvede denne, og samme fejl dukker op ..
Er der noget jeg kan gøre, eller er jeg den eneste der er løbet ind i dette ?
Meget langt indlæg, men kan nogen hjælpe, så Pleaaaase..........
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Firkanter på skærmen

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Kan du evt tage et screenshot og sende herind ? , du kan læse om det i denne guide viewtopic.php?f=11&t=5191

PS: Jeg syntes da du har stillet det spørgsmål det rigtige sted, men det er jo så nærmere om folk kan løse det.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Firkanter på skærmen

Indlæg af Christian.Arvai »

Ok ... jeg har fået en pb med at screenshot´s ikke er muligt.

Hvis 8.10 virkede fint, er der så er direkte årsag til valget af 9.04 (feks. at du vil bruge ext4) ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing