Wordpress image upload flash vil ikke virke :(
-
- Geografisk sted: Østjylland
Wordpress image upload flash vil ikke virke :(
Er lige gået tilbage til Ubuntu fra en Xp men kan ikke få flash image upload på min wordpress blog til at virke ???
Har googlet det en del men intet hjælper ?
Nogen tips derude ?
Har googlet det en del men intet hjælper ?
Nogen tips derude ?
Ubuntu 10.10
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Re: Wordpress image upload flash vil ikke virke :(
Det er sikkert din flash-version, som ikke kan håndtere den.
Du kan prøve at installere adobe flash, og se om det hjælper på det:
adobe-flashplugin
Og ellers må du lige smide en URL, så vi kan teste det
Du kan prøve at installere adobe flash, og se om det hjælper på det:
adobe-flashplugin
Og ellers må du lige smide en URL, så vi kan teste det
-
Tak for tip men det syntes ikke at hjælpe....?
Tror jeg skal have luret på hvad jeg snart har proppet på af falsh
Tror jeg skal have luret på hvad jeg snart har proppet på af falsh
Ubuntu 10.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hej
Er du på 32 eller 64 bit ?
Hvis du ikke ved det kan du gå ind i programmer>tilbehør>terminal og indsætte denne kommando:
Hvis resultatet ser sådan her ud:
er du på 64 bit.
Og hvad har du forsøgt indtil videre med flash ?
Er du på 32 eller 64 bit ?
Hvis du ikke ved det kan du gå ind i programmer>tilbehør>terminal og indsætte denne kommando:
Kode: Vælg alt
uname -a
Hvis resultatet ser sådan her ud:
c@c-desktop:~$ uname -a
Linux c-desktop 2.6.28-12-generic #43-Ubuntu SMP Fri May 1 19:31:32 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux
c@c-desktop:~$
er du på 64 bit.
Og hvad har du forsøgt indtil videre med flash ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hejsa
Resultat :
Jeg har installeret restricted extras, adope flash player og så noget add on til firefox !
Det fine lille F for flash kommer også frem, jeg klikker og der kommer en play pil, jeg klikker og der kommer så ikke mere På min vindows maskine kommer der fint et browse felt til at finde billeder med !
Resultat :
Linux brian-desktop 2.6.28-11-generic #42-Ubuntu SMP Fri Apr 17 01:57:59 UTC 2009 i686 GNU/Linux
Jeg har installeret restricted extras, adope flash player og så noget add on til firefox !
Det fine lille F for flash kommer også frem, jeg klikker og der kommer en play pil, jeg klikker og der kommer så ikke mere På min vindows maskine kommer der fint et browse felt til at finde billeder med !
Ubuntu 10.10
-
- Admin
Hmmmm det kan være du skal prøve den alm. flash, gå ind programmer>tilbehør>terminal og indsæt følgende kommando:
hvis du også vil have medibuntu, jave, codecs til dvdafspilning + en del mere, kan du bruge denne kommando:
sudo aptitude install flashplugin-nonfree
hvis du også vil have medibuntu, jave, codecs til dvdafspilning + en del mere, kan du bruge denne kommando:
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update && sudo aptitude safe-upgrade && sudo aptitude install -y non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2 sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree
-
christian.arvai skrev:Hmmmm det kan være du skal prøve den alm. flash, gå ind programmer>tilbehør>terminal og indsæt følgende kommando:Kode: Vælg alt
No change
Ubuntu 10.10
-
Hvis jeg højre klikker der hvor feltet burde være så kan jeg vælge Om og se følgende :
Swfdec 0.8.2
Swfdec 0.8.2
Ubuntu 10.10
-
- Admin
Saftkongen skrev:Hvis jeg højre klikker der hvor feltet burde være så kan jeg vælge Om og se følgende :
Swfdec 0.8.2
Kan du ikke lige smide et link herind, så må vi andre prøve at se hvad der sker.
-
Det kræver log ind på min blog side det er jeg ikke meget for at bare smide offentligt !
Ubuntu 10.10
-
- Admin
Saftkongen skrev:Det kræver log ind på min blog side det er jeg ikke meget for at bare smide offentligt !
Forståeligt nok, det skal du absolut heller ikke gøre.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Saftkongen skrev:christian.arvai skrev:Hmmmm det kan være du skal prøve den alm. flash, gå ind programmer>tilbehør>terminal og indsæt følgende kommando:Kode: Vælg alt
No change
Nu bruger jeg ikke selv wordpress,
men min erfaring med java og især flash er at når man kommer helt ud på overdrevet hvor det bare ikke virker, så er det ofte hurtigere bare at geninstallere hele maskinen fra bunden, og så vide hvad man gør når man installerer.
ofte kan det skyldes at der er flere ting der er inde og lave rod for hinanden.
personligt bruger jeg for det meste ca 1 time på en geninstall af en maskine. jeg har seperat /home, så alt jeg behøver er at installere ubuntu, og så køre et script der fikser java, flash, medibuntu og alle de ting jeg normalt bruger.
den offentlige version af mit script kan du finde i denne guide http://soundpartner.linux.dk/ub904
-
- Admin
Hmmm min egen blog http://christian-arvai.ooz.dk/ er bygget op på wordpress, kan vi evt bruge den til at teste på ?
Du kan evt kontakte mig på pb herinde eller over irc, så kan vi teste sammen på min blog, uden at vi udlevere nogle passwords til hinanden.
Du kan evt kontakte mig på pb herinde eller over irc, så kan vi teste sammen på min blog, uden at vi udlevere nogle passwords til hinanden.
-
- IRC nickname: Pater
- Geografisk sted: Gentofte, DK
du skal blot skifte fra flash uploader til browse uploader, det er hvad jeg skulle.
http://peterhuggler.wordpress.com
http://peterhuggler.wordpress.com
Med Venlig Hilsener
Peter Huggler
Peter Huggler
-
Flash upload er bare meget nemmere at bruge, syntes kun det er der man kan vælge mange billeder mm på en gang osv !
Ubuntu 10.10