Når jeg bruger "gem som" i uanset hvad for et program eller "vælg en fil" så bliver programmet gråt. Efter noget tid kommer den tilbage. Men det er skide irriterende at det sker hele tiden.
Det har ikke været der hele tiden. Noget som er kommet.
Nogen der har en ide.
Simon
Ubuntu 9.04 er begyndt at blive sløv.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Ubuntu 9.04 er begyndt at blive sløv.
Hej
Hvad er specs. (cpu - ram - grafikkort osv.) på den pc ?
Hvad er specs. (cpu - ram - grafikkort osv.) på den pc ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Det er en Compaq nx7300 med:
intel core 2 T5500 1,66ghz
med et onboard intel grafikkort
2 gb ram
Simon
intel core 2 T5500 1,66ghz
med et onboard intel grafikkort
2 gb ram
Simon
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg kan ikke lige se at specs. skulle være årsag til problemet, så det kan være at det hjælper at lave en lille oprydning som beskrevet i denne guide viewtopic.php?f=11&t=5879
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf ~/.evolution/mail/local/folders.db && sudo find ~/.thumbnails -type f -exec rm {} \; && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes
Med venlig hilsen Christian
-
hvis der stadig er problemer efter den oprydning så har jeg en svag mistanke om hvad der også kan gøres ved det . jeg har også haft problemer med at vinduerne blev grå /sorte når jeg skrev email på min lidt ældre computere men løste det ved at slukke for compiz.
der er en indstilling et eller andet sted som giver den effekt når computeren sløves lidt så hvis den oprydning ikke helt afhjælper problemet så prøv at eksperimenter med compiz settings. jeg kan ikke huske hvor de er eller hvad de hed for jeg bruger ikke compiz mere selv.
hvis ikke du bruger compiz derimod så ved jeg ikke lige helt hvad der ellers er at gøre end at få ryddet lidt op og evt slå nogen system services fra hvis computeren køre alt for langsomt i forhold til hvad den plejer.
der er en indstilling et eller andet sted som giver den effekt når computeren sløves lidt så hvis den oprydning ikke helt afhjælper problemet så prøv at eksperimenter med compiz settings. jeg kan ikke huske hvor de er eller hvad de hed for jeg bruger ikke compiz mere selv.
hvis ikke du bruger compiz derimod så ved jeg ikke lige helt hvad der ellers er at gøre end at få ryddet lidt op og evt slå nogen system services fra hvis computeren køre alt for langsomt i forhold til hvad den plejer.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}