Hej
Jeg får "Visuelle effekter kunne ikke aktiveres" som fejlmeddelelse, når jeg forsøger at skifte mine visuelle effekter til "normal" eller "ekstra", de står på ingen nu.
Jeg har tidligere kunne gøre dette...måske var det før jeg installerede ubuntu 9.04
Når jeg bruger compiz-check, får jeg at vide, at det er min hardware den er gal med. Så jeg tænker det måske kan være et driver problem, efter installationen af det nye ubuntu.
Visuelle effekter kunne ikke aktiveres
-
- IRC nickname: styrmanden
- Geografisk sted: Østerbro
-
Re: Visuelle effekter kunne ikke aktiveres
asgerlouis skrev:Hej
Jeg får "Visuelle effekter kunne ikke aktiveres" som fejlmeddelelse, når jeg forsøger at skifte mine visuelle effekter til "normal" eller "ekstra", de står på ingen nu.
Jeg har tidligere kunne gøre dette...måske var det før jeg installerede ubuntu 9.04
Når jeg bruger compiz-check, får jeg at vide, at det er min hardware den er gal med. Så jeg tænker det måske kan være et driver problem, efter installationen af det nye ubuntu.
Hvilket grafikkort er der i?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Okay, så skrev jeg kommandoen i terminalen, og fik det her svar:
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
-
asgerlouis skrev:Okay, så skrev jeg kommandoen i terminalen, og fik det her svar:
Det kort et blacklisted i Xorg 1.6. Der er en guide her på forum, hvordan du aktiverer Compiz.
-
Casper Hansen skrev:asgerlouis skrev:Okay, så skrev jeg kommandoen i terminalen, og fik det her svar:
Det kort et blacklisted i Xorg 1.6. Der er en guide her på forum, hvordan du aktiverer Compiz.
Nå for fanden. Hva er xorg, og hvorfor virkede kortet i ubuntu version 8, men ikke den nye version?
Jeg har prøvet at finde den guide du snakker om her på forum, men jeg kan ikke lige finde den...så hvis du gider smide et link ville det være skønt. Og tak for hjælpen indtil nu
-
asgerlouis skrev:Casper Hansen skrev:asgerlouis skrev:Okay, så skrev jeg kommandoen i terminalen, og fik det her svar:
Nå for fanden. Hva er xorg, og hvorfor virkede kortet i ubuntu version 8, men ikke den nye version?
Jeg har prøvet at finde den guide du snakker om her på forum, men jeg kan ikke lige finde den...så hvis du gider smide et link ville det være skønt. Og tak for hjælpen indtil nu
Xorg er din X server, som gør det muligt bla. at styre dine vinduer, museklik, tastatur osv.
http://en.wikipedia.org/wiki/X.Org_Server
Der har været problemet med X3000 og X3100 Intel grafikkort med 1.6 versionen og er derfor af gode grunde blevet blacklisted. Jeg har et X3100 og der fungerer Compiz fint efter guiden her: http://webupd8.blogspot.com/2009/04/ubu ... ivers.html
-
- Geografisk sted: København
Jeg har samme kort, og problemet blev løst ved at bruge kommandoen i Casper Hansens link (jf. også thj01s tråd her)
-
Tak for hjælpen. Jeg brugte den kommando som jer andre, og det virker indtil videre fint.