Jeg er træt af at logge ind og ud og skifte mellem Windows og Ubuntu. I denne indledende fase har jeg hele tiden behov for at kigge på mit oprindelige systemdrev med Windows, men det kan jeg ikke få vist nogen steder.
Kan det ikke mountes så jeg kan browse drevet?
Mounte mit Windows C-drev?
-
- Geografisk sted: Viborg
Mounte mit Windows C-drev?
En tom taxa kørte op foran Christiansborg og ud steg Naser Khader
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Mounte mit Windows C-drev?
Tryk på et af panelerne og vælg "tilføj til panel"
vælg "diskmontering" og "+tilføj"
Der kommer nu et ikon i panelet, venstreklik på det og vælg "monter - (navn på HD)"
Så skulle du kunne gå ind på windowspartitionen.
vælg "diskmontering" og "+tilføj"
Der kommer nu et ikon i panelet, venstreklik på det og vælg "monter - (navn på HD)"
Så skulle du kunne gå ind på windowspartitionen.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Jeg har min windowspartition og min ubuntu partition på samme harddisk. Det har betydet at windowspartitionen har været tilgængeligt fra "places" (steder) menuen, fra først gang Ubuntu startede. Den hedder dog ikke c:, men noget så beskrivende som 107,4 GB Media.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Jarlen skrev:Jeg har min windowspartition og min ubuntu partition på samme harddisk. Det har betydet at windowspartitionen har været tilgængeligt fra "places" (steder) menuen, fra først gang Ubuntu startede. Den hedder dog ikke c:, men noget så beskrivende som 107,4 GB Media.
Ja, men hvis du f.eks. har navngivet disken i Windows vil dette navn også fremkomme i Ubuntu.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD