Beskyttet AAC lydfil (iTunes) (LØST)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
siliam
IRC nickname: siliam

Beskyttet AAC lydfil (iTunes) (LØST)

Indlæg af siliam »

Jeg har med tiden fået købt en del musik på iTunes. Men nu er jeg på vej fra Windows til Linux (Ubuntu 9.04).
I den forbindelse vil jeg gerne have flytte de dyrt indkøbte musik numre med over på Linux, for at afspille dem på Rhythmbox f.eks. men ca 80 af den er krypterede.
Jeg har prøvet at brænde dem ned på en cd, for så at afspille/rippe dem derfra, men uden held.
Har nogen en god ide, moske et program, til at dekryptere disse af 'iTunes beskyttet AAC lydfil’

Håber meget på lidt hjælp
Uffe
Senest rettet af siliam 10. dec 2009, 13:42, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Beskyttet AAC lydfil (iTunes)

Indlæg af soundpartner »

siliam skrev:Jeg har med tiden fået købt en del musik på iTunes. Men nu er jeg på vej fra Windows til Linux (Ubuntu 9.04).
I den forbindelse vil jeg gerne have flytte de dyrt indkøbte musik numre med over på Linux, for at afspille dem på Rhythmbox f.eks. men ca 80 af den er krypterede.
Jeg har prøvet at brænde dem ned på en cd, for så at afspille/rippe dem derfra, men uden held.
Har nogen en god ide, moske et program, til at dekryptere disse af 'iTunes beskyttet AAC lydfil’

Håber meget på lidt hjælp
Uffe

rent faktisk (og nu er vi ude i noget meget omdiskuteret) så er det således at det er ulovligt at prøve at omgå denne kryptering.
der findes windowsprogrammer der kan konvertere filer med drm (digital right management) til andre formater hvor drm ikke er understyttet og derfor forsvinder, men det er ikke noget som jeg kan hjælpe dig med.
den "lovlige" metode er at brænde filerne ned på en audio-cd som backup (vigtigt at det er som backup da dette nemlig er fuldt lovligt) og så genrippe denne cd i ubuntu.
jeg ved ikke hvordan du har gjort det men det skal være muligt denne vej.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Indlæg af ChrisBuchholz »

Som sagt er det ulovligt at fjerne denne beskyttelse, så det kan vi ikke hjælpe dig med her på forummet - det er der dog sikkert en masse andre der kan ... det kræver bare en google søgning.
Du kan dog opgraderer dine indkøb til iTunes+ (indkøb), hvilket garanteret vil koste en helt masse, men så bliver beskyttelsen også fjernet.

Anyways, du skal ikke være bange for at miste sangene, for de er bundet til din iTunes Store konto, så så længe du har adgang til den, kan du altid få fat i musikken igen.
Hvis du er logget ind i iTunes store er der en mulighed i iTunes der hedder "hent tilgængeligt materiale" eller noget i den stil, og den kigger så al din musik, lydbøger osv. igennem og tjekker om der er nogen af de ting du har købt igennem iTunes store, som du ikke har i dit bibliotek, og så henter den automatisk, helt gratis de ting der mangler.
cmay

Indlæg af cmay »

jeg har spurgt på biblioteket for ikke sålænge siden om det spørgsmål.
det umiddelbare svar var at de regler ændre sig åbentbart konstant og med minde man følger helt med i det kan man ikke være sikker på om det man plejer at gøre er lovligt eller ej.

men ihvertfald så ved jeg fra da jeg skulle tage stilling til om det tilbud tdc gav med tdc play som også indeholder sådan en drm kopibeskyttelse at jeg måtte dengang godt cracke kopibeskyttelsen hvis formålet var at høre de musik filer på min linux installation. jeg ved ikke om der lovgivings mægsigt skulle kunne være nogen forskel fra itunes og tdc play.

tdc fik iøvrigt en bøde for at forsøge at lave vendor lock med den ordning men jeg har ikke hørt mere om det siden. og jeg valgte klart det tilbud fra da jeg ikke har noget at bruge det til som sådan. jeg køber også stadig mine film og cd i forretning som jeg altid har gjort. jeg aner ikke hvordan man skulle omgå en sådan beskyttelse om det var lovligt at gøre eller ej.

jeg er medlem af koda og får deres medlems blad hver månded men jeg læser det godt nok ikke mere men der står som regel også om ændringer i lovgivingen. jeg vil dog som sagt forslå at gå på biblioteket og spørge der.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}