Word i ubuntu?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
netravn

Word i ubuntu?

Indlæg af netravn »

Som nyslået og særdeles tilfreds ubuntubruger forsøger jeg nu at overtale min hustru til at hoppe på vognen (det er alligevel mig der står for at holde hende pc kørende...) Men hun har et specifikt behov jeg ikke ved om kan klares:
En arbejds- pc som jo bruger windows - og behov for at arbejde videre med worddokumenter på hjemmepc. Jeg ved godt at openoffice læser worddokumenter, og også kan gemme som worddokument, men hvis samme dokument skal laves om flere gange forestiller jeg mig at det giver konverteringsproblemer hen ad vejen. Og min kære hustru synes heller ikke det er sjovt at skulle forholde sig til, og arbejde med, to forskellige programmer.
Derfor mit spørgsmål: Er det muligt at installere Wordprogrammet i ubuntu? Eller kan nogen se en bedre løsning (ud over ubuntuficering af af hendes arbejds-pc - den går nemlig ikke...)

/netravn
Casper Hansen

Re: Word i ubuntu?

Indlæg af Casper Hansen »

netravn skrev:Derfor mit spørgsmål: Er det muligt at installere Wordprogrammet i ubuntu? Eller kan nogen se en bedre løsning (ud over ubuntuficering af af hendes arbejds-pc - den går nemlig ikke...)

/netravn

Er der et specifikt behov for Word? Ellers kan hun installere Open Office på sin arbejds PC, hvis hun må.
- Jeg har endnu ikke haft problemer med at arbejde med .doc-filer i OOo. Og det bliver ikke lavet om flere gange. Så snart du gemmer i .doc i OOo så er det bare .doc.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

Jeg vil til enhver tid foretrække OOo, men jeg har ofte oplevet at når man flytter en doc-fil mellem ms office og OOo så ændre formateringen og placeringen af billeder osv.
Hvis man bare laver mindre avancerede dokumenter, så er der ikke nogle problem.
Mvh Simon
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Og endelig kan hun jo sætte OOO til som standard at gemme dokumenter som .doc og excel
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Indlæg af Wikzo »

Man kan vist godt installere Word i Linux gennem Wine. Prøv at foretag en Google-søgning.

Ellers kan hun jo bruge internettet; jeg nyder selv at bruge Google Docs, som gør næsten det samme som enhver kontorpakke (tekst, regneark, diasshow osv.), hvor det hele foregår gennem en browser. Det sker online, hvilket vil sige, at man kan åbne sine dokumenter overalt.
Billede
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Wikzo skrev:Man kan vist godt installere Word i Linux gennem Wine. Prøv at foretag en Google-søgning.

Ellers kan hun jo bruge internettet; jeg nyder selv at bruge Google Docs, som gør næsten det samme som enhver kontorpakke (tekst, regneark, diasshow osv.), hvor det hele foregår gennem en browser. Det sker online, hvilket vil sige, at man kan åbne sine dokumenter overalt.

MS Office 2007 har jeg ikke kunnet installere gennem Wine. Og MS Office 2003 er lidt spild, da OOo 3.1 IMO er bedre end MS 2003.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
nadaii
IRC nickname: Nadaii

Indlæg af nadaii »

Jeg har tidligere haft office 2007 installeret med wine..

efter jeg har reinstalleret maskinen med en ny omgang ubuntu, kan jeg lige pludselig ikke få office 2007 til at virke helt korrekt...den har installeret alt andet end word..hvilket jo er mega irriterende..
de andre programmer gør som de plejer..nogle virker og andre virker ikke..

hagen ved hele sagen er, at hvis jeg går ind under Programmer - wine - unistall wine software så ligger word der som var den installeret, men har checket hele computeren og den er der ikke..

når jeg så prøver at installere igen laver wine fejl i hele installationen..

hvad gør jeg?
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Indstillingsfilerne og de installerede Windowsprogrammer bliver ikke slettet, når du geninstallerer Wine.

Hvis du vil starte med en blank version af Wine, kan du slette mappen /home/brugernavn/.wine

(Åbn din hjemmemappe -> Vis -> Vis skjulte filer. Så bliver .wine-mappen synlig.)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
pea1
Geografisk sted: Odense

Indlæg af pea1 »

Hvis man absolut gerne vil benytte Microsoft Word og gerne vil have det til at virke hurtigt med Wine, kan jeg anbefale CrossOver programmet fra Codeviewers. Jeg har testet Office2000 med bl.a Access under Ubuntu 8.04. Det virkede upåklageligt. Selv VBA macroer kører. Jeg testede MS Excel, Word og Access. Men Openoffice Writer og Calc er rigtig gode alternativer. Men er man hardcore Access bruger og sammeligner Openoffice Base med MS Access - så mangler man hurtigt en spand til at brække sig i. Så spild endelig ikke din tid på Oo Base. Dette er ikke tom luft- jeg har været der. De sidste 4 pc'er jeg har installeret Ubuntu 8.04 på har jeg bemærket at Oo base ikke er pre-installeret. Det er der en årsag til....... De nye brugere er begejstret for Ubuntu og supporten fra denne site...
Ubuntu 8.04
IBM thinkpad R51, T43, T40 og Lenovo T500