HJÆLP! Meget langsom overførelse!

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
nesrail

HJÆLP! Meget langsom overførelse!

Indlæg af nesrail »

Hej.
Hvis jeg skal overføre noget fra min harddisk til f.eks en usb pind så går det meget langsomt. Den overfører med en rate på 1mb/sec hvor den før har overført med 25mb/sec.

Hvad er der galt og hvordan kan jeg få det til at gå hurtigere???
mchro
IRC nickname: shiyee
Geografisk sted: Aalborg, Denmark

Re: HJÆLP! Meget langsom overførelse!

Indlæg af mchro »

Der kan være mange årsager til det går langsomt:
  • Du har sat USB sticken i en USB1.0 port - så vil du typisk få omkring 1 Mb/s. Prøv en anden USB port, eller en anden computer
  • USB-sticken er af dårlig kvalitet. Det er kun hurtige sticks der vil kunne komme op på 25 Mb/s
  • Det vil typisk gå meget hurtigere med at overføre de første par Mb af en fil, og så noget langsommere senere hen (Dette har noget at gøre med at dataen bliver "cachet", inden den skrives til USB-sticken)
nesrail

Indlæg af nesrail »

mchro skrev:Der kan være mange årsager til det går langsomt:
  • Du har sat USB sticken i en USB1.0 port - så vil du typisk få omkring 1 Mb/s. Prøv en anden USB port, eller en anden computer
  • USB-sticken er af dårlig kvalitet. Det er kun hurtige sticks der vil kunne komme op på 25 Mb/s
  • Det vil typisk gå meget hurtigere med at overføre de første par Mb af en fil, og så noget langsommere senere hen (Dette har noget at gøre med at dataen bliver "cachet", inden den skrives til USB-sticken)

1. Jeg bruger samme port som jeg altid bruger.
2. Jeg bruger også den samme USB pind som altid ELLER en ekstern harddisk(samme problem).
3. Jeg overførte 15 GB på 10 minutter på et tidspunkt. Nu når jeg skal overføre 4 GB så tager det 1 time til halvanden.
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

nesrail skrev:
2. Jeg bruger også den samme USB pind som altid ELLER en ekstern harddisk(samme problem).
3. Jeg overførte 15 GB på 10 minutter på et tidspunkt. Nu når jeg skal overføre 4 GB så tager det 1 time til halvanden.

Var det med samme system?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
nesrail

Indlæg af nesrail »

Casper Hansen skrev:
nesrail skrev:

Var det med samme system?

Ja begge med Ubuntu Jaunty