Hej! Jeg er ny her. Jeg har installeret Netbook Remix på min eee 900. Det fungerer foreløbigt nogenlunde, men så længe jeg befinder mig på opstartbilledet/skrivebordet hakker min mus(markør). Når jeg er inde i Writer eller fx google er der intet i vejen. Ikonerne på skrivebordet blænder op når markøren passerer, og jeg har på fornemmelsen at det er grunden til "manglende hukommelse". Kan denne funktion slåes fra - eller er der andre ideer??
Mvh
John
Ubuntu Netbook - hakkende mus
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
Re: Ubuntu Netbook - hakkende mus
jom skrev:Hej! Jeg er ny her. Jeg har installeret Netbook Remix på min eee 900. Det fungerer foreløbigt nogenlunde, men så længe jeg befinder mig på opstartbilledet/skrivebordet hakker min mus(markør). Når jeg er inde i Writer eller fx google er der intet i vejen. Ikonerne på skrivebordet blænder op når markøren passerer, og jeg har på fornemmelsen at det er grunden til "manglende hukommelse". Kan denne funktion slåes fra - eller er der andre ideer??
Mvh
John
Hvad for en version af ubuntu er det du har installeret? Kan du give mig et link til siden du har fået det fra?
Chris Buchholz
http://chrisbuchholz.name
-
- IRC nickname: jom
Jep.
Jeg har hentet den her:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook
og det er version:
Ubuntu 9.04 Netbook Remix
Den kan også stilles til at vise et mere klassisk skrivebord, så er der ingen problemer med musen, men den virker ustabil - panel forsvinder af sig selv mm.
Mvh. John
Jeg har hentet den her:
og det er version:
Den kan også stilles til at vise et mere klassisk skrivebord, så er der ingen problemer med musen, men den virker ustabil - panel forsvinder af sig selv mm.
Mvh. John
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
jom skrev:Jep.
Jeg har hentet den her:
og det er version:
Mvh. John
tjaa før i tiden har netbook remix været noget der skulle installerers oven på en normal ubuntu. Der er så nogle folk der har lavet afledte distributioner (eeebuntu, ubuntu-eee, easy peasy osv)
9.04 er første gang hvor canonical selv har lavet en distro med netbook remix som desktop, og det er stadig meget fejlbehæftet.
min anbefaling er at installere den almindelige desktop-version af ubuntu og så evt eksperimentere med at installere netbook remix desktop oven på den.
facts er i hvert fald at den der netbook release er rigtig rigtig skidt og ustabil
-
- IRC nickname: jom
Sådan en har jeg også installeret på en alm. bærbare og den fungerer OK (bortset fra lidt bøvl med microfon og Skype) så den vil jeg nok prøve på min eee. Tak for hjælpen.
Mvh.
John
Mvh.
John
-
soundpartner skrev:
tjaa før i tiden har netbook remix været noget der skulle installerers oven på en normal ubuntu. Der er så nogle folk der har lavet afledte distributioner (eeebuntu, ubuntu-eee, easy peasy osv)
9.04 er første gang hvor canonical selv har lavet en distro med netbook remix som desktop, og det er stadig meget fejlbehæftet.
min anbefaling er at installere den almindelige desktop-version af ubuntu og så evt eksperimentere med at installere netbook remix desktop oven på den.
facts er i hvert fald at den der netbook release er rigtig rigtig skidt og ustabil
Udover den hakkende mus, så synes jeg faktisk rigtig godt om 9.04 remix (jeg kører den også på en eepc 900). Den virker i alle tilfælde langt bedre en Xandros, som jeg havde installeret før.
Udover den hakkende mus, hvilke problemer er der så i remix?
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
bagger skrev:soundpartner skrev:
Udover den hakkende mus, så synes jeg faktisk rigtig godt om 9.04 remix (jeg kører den også på en eepc 900). Den virker i alle tilfælde langt bedre en Xandros, som jeg havde installeret før.
Udover den hakkende mus, hvilke problemer er der så i remix?
Du kan finde en masse specifikke problemer ved at søge på google...
Under alle omstændigheder (hvis du vil have NBR), vil du få det bedste resultat, hvis du starter med at lave en installation af ubuntu 9.04 (den normale version) og derefter installerer NBR ovenpå.
Chris Buchholz
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
ChrisBuchholz skrev:bagger skrev:soundpartner skrev:
Davs...
Faldt lige over jeres svar her Jeg har lige (i går) installeret netbook remix på AAO (8 GB) og så læser jeg, at det skulle være "noget skidt" Jeg synes ellers skrivebordet i netbook er dejligt overskueligt. Kan jeg hente det til 9.04 desktop udgaven
Hvis jeg skal installere 9.04 først og netbook oveni, hvordan gør jeg så det ?
Vh. Jannie
-
- Geografisk sted: Esbjerg
momsemor skrev:Davs...
Faldt lige over jeres svar her Jeg har lige (i går) installeret netbook remix på AAO (8 GB) og så læser jeg, at det skulle være "noget skidt" Jeg synes ellers skrivebordet i netbook er dejligt overskueligt. Kan jeg hente det til 9.04 desktop udgaven
Hvis jeg skal installere 9.04 først og netbook oveni, hvordan gør jeg så det ?
Davs Janni,
Hvis du ikke har problemer, så er der såmænd ingen grund til at ændre på din installation. Men UNR er ustabil på en række punkter, og hvis man oplever disse problemer, så er det altså bedst at installere Ubuntu 9.04 som normalt. Herefter smider man Ubuntu Netbook Remix oveni. Dette kan gøre fra Synaptic.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Hej Michael...
Tak for det hurtige svar Indtil videre går det fint, så jeg "kører" videre med UNR
PS: Tillykke med fødselsdagen
Tak for det hurtige svar Indtil videre går det fint, så jeg "kører" videre med UNR
Vh. Jannie
-
momsemor skrev:Hej Michael...
Det lyder meget fornuftigt.
Og, mange tak for opmærksomheden
/Michael
---
---
-
- IRC nickname: won
må man spørge, hvad er forskellen på netbook remix og desktop edition 9.04 enlige???
jeg har en medion akoya E1210, og som jeg forstår så er det bedre og lægge desktop edition ind først og så, opdatere til NBR bagefter, er det rigtigt forstået????
MVH lars
jeg har en medion akoya E1210, og som jeg forstår så er det bedre og lægge desktop edition ind først og så, opdatere til NBR bagefter, er det rigtigt forstået????
MVH lars
-
wonram skrev:må man spørge, hvad er forskellen på netbook remix og desktop edition 9.04 enlige???
MVH lars
Hejsa,
I grove træk så er forskellen, at UNR er specielt tilpasset netbooks, omend systemet har diverse fejl og fungerer med svingende resultat, hvorimod normal Ubuntu er til bærbare og stationære computere.
Hehe, jo du har forstået det rigtigt.
/Michael
---
---