hej.
jeg har en vane med at ændre ret kraftigt i ubuntu med hensyn til valg af både skrive bordsmiljø og programmer og jeg piller generelt meget ved det hele og en gang imellem så kan det ske at jeg får lavet en masse rod i mit system fordi jeg eksperimenter lidt for voldsomt ved lejligheder.
der har jeg fundet ud af at jeg kan bruge en simple metode til at geninstallere uden at slette mine filer som ligger i home.
jeg køre simplethen bare sudo tasksel og så checker jeg bare ubuntu desktop eller unchecker alt og bygger så videre derfra. som jeg ville have gjort ved debian på det punkt i installationen.
dette er naturligvis at betragte som et lille "cowboytrick" og er ikke noget som jeg anbefaler vidt og bredt .
men jeg har reddet min ubuntu på min asus eeepc dengang jeg havde den hvor det jo er lidt træls at skulle til at bruge tid på at lave en usb stick til at geninstallere fra.
mit spørgsmål er så om taget i betragtning at jeg bruger det her som en nødløsning mest af alt men om der er nogen evt uheldige bivirkninger ved at gøre dette som jeg ikke har lagt mærke til endnu. eller tænkt videre over.
jeg har spurgt inde på det officelle forums men ingen svar endu.
jeg ville gerne vide det fordi jeg har selv brugt det meget og vil gøre det igen men inden jeg evt forslog andre det som en nødløsning mest af alt ville jeg gerne lige sikre mig mest muligt.
tak for besvarelserne.
hurtigt spørgsmål om tasksel
-
hurtigt spørgsmål om tasksel
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: hurtigt spørgsmål om tasksel
Hejsa,
Jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i at bruge tasksel som du gør. Det er jo sådan Debian installeres og Ubuntu har samme mulighed. Har ikke selv haft brug for funktionen endnu, men ville også gøre brug af den fremfor at skulle lave en ny installation, hvis det var muligt.
Jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i at bruge tasksel som du gør. Det er jo sådan Debian installeres og Ubuntu har samme mulighed. Har ikke selv haft brug for funktionen endnu, men ville også gøre brug af den fremfor at skulle lave en ny installation, hvis det var muligt.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Re: hurtigt spørgsmål om tasksel
tak for svaret.
jeg har selv brugt det utroligt meget i en snæver vending .
ville du anbefale en som står og skal genintallere grundet ete eller andet på for eksembel en asus eepc hvor der ikke er dvd drev eller ville du stadig råde til at bruge den officelle metode til at geninstallere.
det er vel egentligt det som jeg gerne lige ville have afklaret for jeg har såmænd selv tænkt at bare bruge mit lille trick selv for det spare tid og man behøver ikke finde en cd og alle de filer som før lå i home er der stadigt.,
men om så nogen af de ting som ligger til grund for at man fik brug for at geninstaller evt stadig liggfer et sted også ved jeg egentligt ikke. jeg har bare selv haft glæde af det ofte.
jeg har selv brugt det utroligt meget i en snæver vending .
ville du anbefale en som står og skal genintallere grundet ete eller andet på for eksembel en asus eepc hvor der ikke er dvd drev eller ville du stadig råde til at bruge den officelle metode til at geninstallere.
det er vel egentligt det som jeg gerne lige ville have afklaret for jeg har såmænd selv tænkt at bare bruge mit lille trick selv for det spare tid og man behøver ikke finde en cd og alle de filer som før lå i home er der stadigt.,
men om så nogen af de ting som ligger til grund for at man fik brug for at geninstaller evt stadig liggfer et sted også ved jeg egentligt ikke. jeg har bare selv haft glæde af det ofte.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}