jeg har købt et par ektra ram til min computer som jeg skal bruge til open-solaris.
jeg satte dem i og installerede ubuntu jaunty jackalope på maskinen først fordi jeg skulle bruge virtual box til et lille experiement.
jeg ville således lige se om systemet fandt disse ram og det viste 3.6 gigabyte ram.
efter jeg var færdig med virtual box installederede jeg open-solaris på maskinen , som jeg er gået mere over til at bruge i min dagligdag. hvilket også bruger gnome så system informations programmet er det samme.
under open solaris der viste det korrekt 4 gigabyte ram som jeg har købt og installeret i maskinen.
hvordan kan det være.
er det evt noget jeg skal ingive en bugreport på ?
fejl information i gnomes system information
-
fejl information i gnomes system information
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: fejl information i gnomes system information
cmay skrev:jeg har købt et par ektra ram til min computer som jeg skal bruge til open-solaris.
jeg satte dem i og installerede ubuntu jaunty jackalope på maskinen først fordi jeg skulle bruge virtual box til et lille experiement.
jeg ville således lige se om systemet fandt disse ram og det viste 3.6 gigabyte ram.
efter jeg var færdig med virtual box installederede jeg open-solaris på maskinen , som jeg er gået mere over til at bruge i min dagligdag. hvilket også bruger gnome så system informations programmet er det samme.
under open solaris der viste det korrekt 4 gigabyte ram som jeg har købt og installeret i maskinen.
hvordan kan det være.
er det evt noget jeg skal ingive en bugreport på ?
nej. grunden er at et 32 bit system (f.eks ubuntu med mindre du specifikt har valgt 64bit versionen) teoretisk maksimalt kan håndtere 3,8 gb ram. på mange systemer variere det så mellem 3,4 og 3,8 og kommer an på maskinens arkitektur, grafikkort osv.
når du så har installere opensolaris så er dette garenteret et 64 bit system og kan håndtere alt din ram
-
Re: fejl information i gnomes system information
ja det vel egentligt klart.
jeg plejer ellers at installere ubuntu 64bit på den eneste 64bit maskine jeg har. jeg bruger en dobbeltdvd fra linux magazine som har 32 bits og 64 bits versionen på hver side. men jeg bruger så på de andre maskiner en brændt cd for de har ikke dvd drev da de jo er lidt gamle. så jeg har bare taget den forkerte side og vendt op ad da jeg installerede ubuntu .
men tak for svaret. jeg havde aldrig selv kommet i tanke om det.
jeg plejer ellers at installere ubuntu 64bit på den eneste 64bit maskine jeg har. jeg bruger en dobbeltdvd fra linux magazine som har 32 bits og 64 bits versionen på hver side. men jeg bruger så på de andre maskiner en brændt cd for de har ikke dvd drev da de jo er lidt gamle. så jeg har bare taget den forkerte side og vendt op ad da jeg installerede ubuntu .
men tak for svaret. jeg havde aldrig selv kommet i tanke om det.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}