skype i 9.04

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kok
IRC nickname: kok
Geografisk sted: svenstrup j

skype i 9.04

Indlæg af kok »

har opgraderet fra 8.10 til 9.04 , men nu virker skype ikke længre og i pakkehåndtering kan det ikke indstalleres da det mangler en afhængighed ....hvad kan t ænkes at jeg har gjort galt under opgraderingen ?????
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: skype i 9.04

Indlæg af Christian.Arvai »

Skype er afhængig af Repos. fra Medibuntu, så du skal nok installere Medibuntu på 9.04 (koderne er forskellige), så brug følgende kommando i programmer>tilbehør>terminal:

Kode: Vælg alt

gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
kok
IRC nickname: kok
Geografisk sted: svenstrup j

Indlæg af kok »

jamen det er da utroligt-det virker faktisk nu.var ellers ved at forberede en ny inst. med 8.10. fint med så hurtig og kvallificeret support
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

kok skrev:jamen det er da utroligt-det virker faktisk nu.var ellers ved at forberede en ny inst. med 8.10. fint med så hurtig og kvallificeret support

Takker :D

-------------------------------
Hvis der er andre der vil installere medibuntu og skype kan det gøres samlet med denne kommando:

gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update && sudo aptitude install -y skype

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Bops

Indlæg af Bops »

Hmm - jeg får fint installeret Skype når jeg kører kommandoen, men når jeg vil oprette en skype account kan jeg ikke trykke på sign up knappen efter at have indtastet mine oplysninger... den bliver ligesom ikke "highlighted".. Nogen forslag til hvorfor jeg ikke må være med :D
Bops

Indlæg af Bops »

Ok - det er så fordi man ikke må bruge mellemrum i sit skypename:-)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

:D Det er så en fejl som man risikere flere steder rundt omkring, det er også derfor jeg selv bruger et punktum imellem for og efternavn.

Bops

Indlæg af Bops »

Nu vi er ved det - der er vel ikke en der kan hjælpe mig med at få telefondelen til at virke på skype?? Jeg kan chatte, men på testcall får jeg bare at vide at der er problem med "audio playback"??

Det ville godt nok være dejligt hvis en kunne hjælpe med det..
cmay

Indlæg af cmay »

der skal du bare ind i alsa mixer og indstille lyden .
jeg kan ikke huske indstillinger fra min dengang jeg havde den men jeg brugte ikke default mixer indstillinger.
jeg tog bare en enhed af gangen og indstillede så skype fungerede. du er nødt til at prøve dig lidt frem. men det skulle nok komme til at virke.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Bops skrev:Nu vi er ved det - der er vel ikke en der kan hjælpe mig med at få telefondelen til at virke på skype?? Jeg kan chatte, men på testcall får jeg bare at vide at der er problem med "audio playback"??

Det ville godt nok være dejligt hvis en kunne hjælpe med det..

Prøv lige denne tråd : viewtopic.php?f=3&t=5585&hilit=+skype

Bops

Indlæg af Bops »

tusinde tak - nu virker det:-)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Bops skrev:tusinde tak - nu virker det:-)

Det var så lidt :)

Jeg kunne næsten gætte at det var det samme problem, som jeg selv fik engang.

Jeg har lige lavet en lille guide og smidt op på viewtopic.php?f=11&t=7436 , så er det nemmere at finde den løsning fremover.