Hej
Jeg har DD en fint fungerende hjemmeserver. (Jeg bruger desktopversionen da jeg ikke kunne få usb harddisk til at automounte i server versionen).
Jeg har Webserver PHP, Samba på boxen nu.
Der er ingen skærm på maskinen.
Jeg kunne godt tænke mig den kunne hente Email fra mine forskellige kontos CyberCity, Gmail, Yahoo, Hotmail.
Det skulle så være muligt at se disse i et mailprogram & eller webmail.
Ubuntu som mailserver
-
Re: Ubuntu som mailserver
Hmm
Slet ingen der har et bud..
Slet ingen der har et bud..
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Du kan sagtens bruge standard Evolution, eller Thunderbird til at hente mails fra flere forskellige mailkonti.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
Ja det ved jeg sådan set godt.. -har bare aldrig prøvet at sætte det op
Men selv om min server har ubuntu workstation installeret er der ikke skærm på den maskine.
Jeg tænkte på om den kunne hente mails og jeg så kunne tilgå dem som webmail eller med en mailclient fra en anden maskine
Men selv om min server har ubuntu workstation installeret er der ikke skærm på den maskine.
Jeg tænkte på om den kunne hente mails og jeg så kunne tilgå dem som webmail eller med en mailclient fra en anden maskine
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Det tror jeg ikke du kan. Jeg er heller ikke sikker på hvorfor det skulle være bedre end at videresende alle dine mails til én mailkonto, eller simpelthen bare lade dit mailprogram på den maskine du bruger, hente mails fra alle dine konti. Hvorfor du skulle bruge to maskiner til dette, kan jeg ikke lige gennemskue.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- IRC nickname: Kenned
- Geografisk sted: Hvidovre
Jeg kan godt se idéen og kunne egentlig godt selv bruge noget tilsvarende.
Jeg har en pc på 1. sal, som nogle gange benyttes til bl.a. e-mail o.a. samtidig benytter vi ofte en laptop (eller 2) i stuen, hvorfra adgang til de samme postkasser ville være praktisk. Derudover kunne jeg også have fordel af at opsætte en webadgang til mine mailkonti.
Jeg har en pc på 1. sal, som nogle gange benyttes til bl.a. e-mail o.a. samtidig benytter vi ofte en laptop (eller 2) i stuen, hvorfra adgang til de samme postkasser ville være praktisk. Derudover kunne jeg også have fordel af at opsætte en webadgang til mine mailkonti.
/Kenned.
Linux is free... If your time has no value
-
Jep Kenned har fat i ide'n
-
- IRC nickname: Kenned
- Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har været et besøg på ubuntuforums.org (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=195070) hvor det anbefales at installere Ubuntu Server først og derefter lave en sudo apt-get install ubuntu-desktop.
Andre i den nævnte tråd har prøvet at installere Desktop og derefter nogle server komponenter, men det tyder på at være absolut ikke-anbefalelsesværdigt.
Andre i den nævnte tråd har prøvet at installere Desktop og derefter nogle server komponenter, men det tyder på at være absolut ikke-anbefalelsesværdigt.
/Kenned.
-
- Geografisk sted: Køge
Jeg har flere ubuntu servere (8.04) som alle er installeret som server med desktop på efterfølgende, da jeg har det bedst med en gui. Bagefter er man nødsaget til at fjerne overflødige programmer.
Hvis i har en server kørende 24/7 så kan man installere dovecot til at hente mails fra eksterne mailkonti og gemme det i en lokal IMAP struktur.
Så kan man installere open-xchange der har en meget fin web client til at udnytte IMAP strukturen. Den har også kalender mv. som kan deles med andre i huset hvis man vil.
Hvis man ikke er så interesseret i open-xchange's mange muligheder kan man vel bare bruge en simpel email klient til IMAP strukturen.
https://help.ubuntu.com/community/MailServer
Hvis i har en server kørende 24/7 så kan man installere dovecot til at hente mails fra eksterne mailkonti og gemme det i en lokal IMAP struktur.
Så kan man installere open-xchange der har en meget fin web client til at udnytte IMAP strukturen. Den har også kalender mv. som kan deles med andre i huset hvis man vil.
Hvis man ikke er så interesseret i open-xchange's mange muligheder kan man vel bare bruge en simpel email klient til IMAP strukturen.
https://help.ubuntu.com/community/MailServer
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl