Hjælp til Vuze med Ubuntu 9.04

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
henrik_s
IRC nickname: Henrik_s

Hjælp til Vuze med Ubuntu 9.04

Indlæg af henrik_s »

Heysa

Jeg har opdateret mit ubuntu fra 8.10 > 9.04

det gik nu også smertefrit bortset fra at mit Vuze ikke gider starte længere :/ har prøvet at reinstall.

please hjælp
henrik_s

Re: Hjælp til Vuze med Ubuntu 9.04

Indlæg af henrik_s »

!bump
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Da du geninstallerede Vuze, huskede du så og at slette den skjulte mappe i din hjemmemappe som hedder ".azureus", den indeholder opsætnings filerne til Vuze og så er man lige vidt ved en geninstallere.

Du kan fjerne Vuze og ".azureus", samt geninstallere Vuze med denne kommando i programmer>tilbehør>terminal

Kode: Vælg alt

sudo aptitude purge -y azureus ~/.azureus && sudo apt-get autoremove -y && sudo aptitude install -y azureus
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
henrik_s

Indlæg af henrik_s »

Det virker stadig ikke efter jeg har skrevet den kode, der sker intet når jeg trykker på "Vuze" ikonet :S
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

henrik_s skrev:Det virker stadig ikke efter jeg har skrevet den kode, der sker intet når jeg trykker på "Vuze" ikonet :S

Så må jeg desværre melde pas, jeg bruger ikke Vuze normalt, så jeg kender ikke de steder programmet kan lave den fejl.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
cmay

Indlæg af cmay »

hvis du kan prøve at starte programmet fra terminalen ved simplethen bare at indtaste programnavn og tryk enter.

starter programmet og køre fint selvom at iconer og genveje ikke virker kan du prøve at lave en ny genvej i menuen eller på skrivebordet som icon. det burde kunne virke.

ellers så læg mærke til den fejl meddelse der kommer og skriv den lige ned da det kan være at man kan regne ud hvorfor den ikke starter udfra det.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Har du prøvet at installere Java support for Vuze? Med mindre du har version 4 af Vuze er du afhængig af Java 1.4 for at den kører.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500