Hey..
Nu har jeg endelig fået opgraderet vore acer ones til 1,5 gb ram, og har derfor installeret desktop versionen i stedet for remix
Alt virker out of the box, og det er selvfølgelig fedt. Men en sjov fejl kommer af og til. skærmen bliver grå, altså mister alle farver lige et par sekunder og vender så tilbage til normal farven. Hvad skyldes dette?
Jeg havde regnet med at jeg kunne dedikere lidt mere ram til video i bios når jeg opdaterede den generelle ram, men det lader ikke til at kunne lade sig gøre.
Nogen gode ideer derude?
Vh
Hans, der har total optur over at det lykkedes mig at adskille den lille acer i atomer og samle den igen uden at have skruer til overs og at den rent faktisk virker bagefter
Ubuntu 9.04 på acer one skærm mister farven kortvarigt
-
- Geografisk sted: Løgumkloster
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Ubuntu 9.04 på acer one skærm mister farven kortvarigt
Hejsa, den grå skærm kan komme af flere årsager, men sker typisk ved overbelastning, hvor systemet ikke kan følge med. Systemet skal så at sige lige tygge lidt på data, hvorefter alt normaliseres. Der sker ikke noget ved dette og maskinen lider ikke fysisk overlast. Det gode er at systemet ikke går ned. I f.eks. Windows kunne det sagtens ende i BSOD.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Geografisk sted: Løgumkloster
Nu spørger jeg sikkert dumt, men før jeg opgraderede havde maskinen 512 mb ram, og remix installeret, nu har jeg opgraderet maskinen med ialt 1,5gb ram, og lagt desktop versionen på. Så burde den fejl vel have været der da maskinen ikke havde nogen ram også? Det skete ikke før med remix og 512 mb ram...
想在你说话
-
- Geografisk sted: Valby
Remix-versionen virker vist ikke med 3D-effekter, mens desktop-versionen har visuelle effekter slået til som standard. Kan det mon have noget at gøre med at din maskine nogen gange humper, fordi du har 3D-effekter aktiveret. Bare en lommeteori...
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50