Jeg har netop installeret Ubuntu 9.04 på min Acer Idea 500 Media-center pc (http://www.pcworld.dk/art/7763?page=1).
Jeg kan ikke få det trådløse net til at virke. Der vises ingen af mine 2 trådløse netværk i listen. Jeg har søgt lidt rundt og fulgt de råd jeg har fundet uden meget held.
Hvis jeg skriver lspci i terminal vindue får jeg bl.a. flg. oplysning frem:
02:04.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
Under system, administration hardware er der ingen indlæste drivere - og ingen flueben der kan sættes.
Er der nogen der kan guide mig videre - jeg er meget newbie til Ubuntu??
De bedste hilsener
Torbjørn M. Pedersen
trådløst netværk på en Acer Idea 500
-
Re: trådløst netværk på en Acer Idea 500
Jeg glemte at sige at jeg ikke havde et netkabel i min maskine mens jeg installerede Ubuntu - jeg ved ikke om det gør en forskel?
Torbjørn
Torbjørn
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
tbear71 skrev:Jeg glemte at sige at jeg ikke havde et netkabel i min maskine mens jeg installerede Ubuntu - jeg ved ikke om det gør en forskel?
Torbjørn
Hvis det har givet en forskel vil jeg mene at det er i den positive retning, normalt anbefaler vi folk at have kablet net på under install bla. for at hente de danske sprogpakker.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Hejsa og velkommen i forum
Dit trådløse netkort er understøttet i Ubuntu 9.04. Da det kører på en åben driver er der således ikke oplistet noget proprietær driver i hardwaredrivere.
Lad os lige se outputtet af
Driveren er installeret, men muligvis er dit trådløse netkort deaktiveret. Har du måske en lille knap hvor du kan tænde og slukke for radioen?
Dit trådløse netkort er understøttet i Ubuntu 9.04. Da det kører på en åben driver er der således ikke oplistet noget proprietær driver i hardwaredrivere.
Lad os lige se outputtet af
Kode: Vælg alt
iwconfig
Driveren er installeret, men muligvis er dit trådløse netkort deaktiveret. Har du måske en lille knap hvor du kan tænde og slukke for radioen?
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Hejsa
Jeg har ikke mulighed for fysisk at aktivere/deaktivere nettet vha. en knap eller andet - det er altid tændt.
Her kommer dump af såvel iwconfig som ifconfig - håber det kan gøre nogen klogere - mig hjælper det ikke noget.
)
De bedste hilsener
Torbjørn
Jeg har ikke mulighed for fysisk at aktivere/deaktivere nettet vha. en knap eller andet - det er altid tændt.
Her kommer dump af såvel iwconfig som ifconfig - håber det kan gøre nogen klogere - mig hjælper det ikke noget.
Kode: Vælg alt
tmp@mediacenter:~$ iwconfig
lo no wireless extensions.
eth0 no wireless extensions.
wmaster0 no wireless extensions.
wlan0 IEEE 802.11bg ESSID:""
Mode:Managed Frequency:2.412 GHz Access Point: Not-Associated
Tx-Power=0 dBm
Retry min limit:7 RTS thr:off Fragment thr=2352 B
Power Management:off
Link Quality:0 Signal level:0 Noise level:0
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0
pan0 no wireless extensions.
tmp@mediacenter:~$ ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0a:e4:95:af:22
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B)
Memory:fdde0000-fde00000
lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:240 (240.0 B) TX bytes:240 (240.0 B)
)
De bedste hilsener
Torbjørn