[skype] mulig bug i enten ubuntu eller skype

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
cmay

[skype] mulig bug i enten ubuntu eller skype

Indlæg af cmay »

hej.
jeg har brugt skype meget og til hverdag på min lille asus eeepc med crunch bang linux inden jeg solgte den og jeg skiftede også internet udbyder samme tid. så fik jeg en anden model af bærbar som jeg installerede ubuntu jaunty på og skype virker ikke overhovedet . det gjorde det på 8.10 men langt fra som det skal.

problemet er at når man sidder og snakker så går lyden og kamera fint igennem med gode billeder men efter fire eller fem minutter så ryger lyd og billede bliver lidt sløver at kigge på nogen gange men lyden forsviner altid. man skal logge ud og genstarte skype for at kunne komme i kontakt med den man sidder og snakker med når det sker og det gør det altid. i 8.10 gik der længer tid mellem og skete ikke i hele tiden så man kunne være heldig at sidde og snakke en times tid inden man skulle genstarte skype.

på jaunty går der cirka to eller fire minutter så opstår dette problem og jeg har så lagt mærke til at skype bruger utroligt meget proccesor kraft via top eller gnomes overvågnings værktøjet har jeg holdt lidt øje med det.

nogen andre har haft disse problemer så vil jeg gerne høre fra jer

tak.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: [skype] mulig bug i enten ubuntu eller skype

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hviilket lydkort har du? Er det realtek?
cmay

Re: [skype] mulig bug i enten ubuntu eller skype

Indlæg af cmay »

http://www.linuxshoppen.dk/products.php ... nt_id=6787
det er præcist den her model jeg har. jeg fik godt nok ikke min hos linux shoppen men det er den samme.

jeg er ikke sikker på om det har noget med lydkortet at gøre snare end noget med enten skype egen måde at forholde sig til lyd på .

før hen brugte jeg alsa og nu er det jo pulse audio og da jeg kørte 8.10 havde jeg ubuntu studios rt kernel installeret hvor der var noget bedre lyd igennem. på andre applicationer funger lyd upåklageligt både input og output hvilket jeg så tolker til ikke at have noget med lydkortet at gøre men et skype /linux problem

jeg har så godt nok også læst en hel del forskellige indlæg af samme karakter men på open suse. der skulle også være en bug report på skype versus den nye kernel efter jeg hvad jeg har forstået.

derfor ville jeg jo gerne regne ud om jeg skal til at spekulere på at muligvis indgive en bugreport som omtaler det her problem. jeg har heller ikke fundet en løsning endu i nogen af de indlæg jeg ar fundet rundt omkring på forskellige forums som ligner lidt det her problem.

mange tak for besvarelsen.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}