Databaselignende program søges ?
-
Databaselignende program søges ?
Hejsa
Jeg søger et program som kan bruges til at ligge artikler og bøger ind i, eks. fra Open Office, som .pdf, eller blot som alm. tekstfil...
Det skal kunne håndtere min. 15.000 A4 sider uden problemer, det skal være nemt at søge og læse i, samt printe fra...
Det skal også gerne være muligt at give artiklerne "labels", så man kan læse en gruppe af artikler som omhandler det samme emne, altså en form for gruppering/hiraki de kan ligges ind i, så det bliver overskueligt at gennemse...
Det skal også være muligt at give "labels" til eks. enkeltstående sider som henvisningslister...
Det skal også være muligt at printe en oversigt, eks. over bog/artikel titler...
Lad mig høre hvad i har af foreslag ?
[edit] Det skal være til at bruge på min bærbar, ikke til netbrug/hjemmeside ...
Mange hilsner
Carsten
Jeg søger et program som kan bruges til at ligge artikler og bøger ind i, eks. fra Open Office, som .pdf, eller blot som alm. tekstfil...
Det skal kunne håndtere min. 15.000 A4 sider uden problemer, det skal være nemt at søge og læse i, samt printe fra...
Det skal også gerne være muligt at give artiklerne "labels", så man kan læse en gruppe af artikler som omhandler det samme emne, altså en form for gruppering/hiraki de kan ligges ind i, så det bliver overskueligt at gennemse...
Det skal også være muligt at give "labels" til eks. enkeltstående sider som henvisningslister...
Det skal også være muligt at printe en oversigt, eks. over bog/artikel titler...
Lad mig høre hvad i har af foreslag ?
[edit] Det skal være til at bruge på min bærbar, ikke til netbrug/hjemmeside ...
Mange hilsner
Carsten
Senest rettet af Boblebad 6. maj 2009, 21:11, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Databaselignende program søges ?
Jeg vil foreslå dig at du kaster dig over en PHP-engine, som er meget enkel at gå til. Her får du et hav af muligheder.
Du kan søge efter PHP-Fusion via google, som er den PHP-engine jeg har de bedste erfaringer med. Den er sikker, og let at arbejde med.
Du kan søge efter PHP-Fusion via google, som er den PHP-engine jeg har de bedste erfaringer med. Den er sikker, og let at arbejde med.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jimmyfj skrev:Jeg vil foreslå dig at du kaster dig over en PHP-engine, som er meget enkel at gå til. Her får du et hav af muligheder.
Måske ikke det skarpeste spørgsmål, men kan det køre fra min bærbar også, eller skal det på en server/http ?
[edit] Well, det stod jo næsten på den første side på PHP Fusions hjemmeside
Måske var jeg heller ikke konkret nok, idet at det er til bærbart brug ...
Mange hilsner
Carsten
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Jeg har skrevet en guide til Ubuntu, apache, mysql og php. Den fortæller dig hvordan du sætter en webserver op på din Ubuntumaskine med alt hvad du skal bruge. Så er det bare at downloade dit CMS og pakke det ud i , så kører det på din egen maskine. Så tilgår du systemet ved at gå til [url=127.0.0.1] i din internetbrowser for at arbejde med det
Kode: Vælg alt
/var/www
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
Jarlen skrev:Jeg har skrevet en guide til Ubuntu, apache, mysql og php. Den fortæller dig hvordan du sætter en webserver op på din Ubuntumaskine med alt hvad du skal bruge. Så er det bare at downloade dit CMS og pakke det ud i, så kører det på din egen maskine. Så tilgår du systemet ved at gå til [url=127.0.0.1] i din internetbrowser for at arbejde med detKode: Vælg alt
/var/www
Lyder meget interessant, det vil jeg straks kigge på
Mange hilsner
Carsten
-
Jarlen skrev:Jeg har skrevet en guide til Ubuntu, apache, mysql og php. Den fortæller dig hvordan du sætter en webserver op på din Ubuntumaskine med alt hvad du skal bruge. Så er det bare at downloade dit CMS og pakke det ud i, så kører det på din egen maskine. Så tilgår du systemet ved at gå til [url=127.0.0.1] i din internetbrowser for at arbejde med detKode: Vælg alt
/var/www
Hej igen
Jeg har nu prøvet din guide, og jeg ved ikke om der er sket noget i forhold til Ubuntu 9.04, eller der er blevet opdateret på MySQL fronten også, da jeg får en syntax fejl ved denne linie ...
"mysql> grant usage on *.* to carsten@localhost identified by ‘password’;" har blot ladet "password" stå for spørgsmålets skyld
"ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '‘password’' at line 1"
Mange hilsner
Carsten
-
Det lyder underligt. Det virker stadig fint her hos mig. Skriver du det præcis som du skriver det her? Altså med pling (') rundt om password, osv.?
-
Jarlen skrev:Det lyder underligt. Det virker stadig fint her hos mig. Skriver du det præcis som du skriver det her? Altså med pling (') rundt om password, osv.?
Hej Jesper
Jeg skriver det fuldstændigt som indsat her med det hele, og det undrer mig også lidt at det ikke virker, for der er jo flere der har brugt guiden og fået det til at virke
Kan der være noget andet jeg mangler grundliggende ?
Mange hilsner
Carsten
-
Vi er enige om at du ikke skriver "" rundt om hele linjen, og ikke selv skriver
først, ikke?
Ellers gætter jeg på at du har en tastefejl eller noget, det bør virke som det står skrevet.
Kode: Vælg alt
mysql >
først, ikke?
Ellers gætter jeg på at du har en tastefejl eller noget, det bør virke som det står skrevet.
-
Jarlen skrev:Vi er enige om at du ikke skriver "" rundt om hele linjen, og ikke selv skriverKode: Vælg alt
mysql >
først, ikke?
Jeps
Jeg er i mysql> og skriver grant usage on *.* to carsten@localhost identified by ‘password’;
Se det med tastefejl ved jeg ikke hvordan opstår når jeg copy/paster
Men der kan ikke være kommet en opdatering i mysql, som har ændret på syntaxen ?
Mange hilsner
Carsten
Senest rettet af Boblebad 10. maj 2009, 16:27, rettet i alt 1 gang.
-
Nej det skal du ikke regne med. De ændrer ikke bare syntax fra dag til dag
Desuden skrev jeg guiden på Ubuntu 8.10, syntaxen virker stadig nu med nyeste mysql i 9.04 , og fint i den mysql der kommer med Debian.
Desuden skrev jeg guiden på Ubuntu 8.10, syntaxen virker stadig nu med nyeste mysql i 9.04 , og fint i den mysql der kommer med Debian.
-
Jarlen skrev:Nej det skal du ikke regne med. De ændrer ikke bare syntax fra dag til dag
Det jeg har gjort er at køre med 8.10, opdateret til 9.04, og har så lige installeret apache, php og mysql efter guiden http://jesperjarlskov.dk/blog/lamp-linux-apache-mysql-php-pa-dit-ubuntu-desktop/ og får så derved fejlen, jeg ved ikke om der er noget at overse i den process som kan være skyld i fejlen ?
Mange hilsner
Carsten
-
Fejl fundet
Der går noget galt med copy/paste - de sitationstegn er ikke de samme som dem jeg taster selv, de ser anderledes ud, og giver derfor fejlen ...
Så da jeg tastede dem selv, forløb Grant'ningen fejlfrit
Mange hilsner
Carsten
Der går noget galt med copy/paste - de sitationstegn er ikke de samme som dem jeg taster selv, de ser anderledes ud, og giver derfor fejlen ...
Så da jeg tastede dem selv, forløb Grant'ningen fejlfrit
Mange hilsner
Carsten
-
- Geografisk sted: Odense
Hej Carsten,
Jeg kunne godt tænke mig at vide om du fik løst din opgave med php og mysql ??
Man er selvfølgelig glad for endelig at få værktøjet til at fungere. Så mangler man kun at få det brugt konstruktivt.
Jeg har nemlig også tænkt på noget lignende, men heller ikke med webserver som udgangspunkt.
Jeg tænkte på lidt mere simpelt blot ved at lave et lille program, som håndterer en kæmpe tekstfil med labels. Den skal så loades op i hukommelsen ved opstart. Ny datatilførsel skulle ske ved copy/paste i felter. Men det er jo selfølgelig kun tekst, men så søges der på alt lynhurtigt.
Jeg programmerer i et grafisk sprog, som hedder Labview, hvor jeg kan anvende samme kode til at builde til både Linux og Windows.
Jeg har flere gange overvejet at prøve PHP, men mangler lige en succeshistorie tror jeg.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om du fik løst din opgave med php og mysql ??
Man er selvfølgelig glad for endelig at få værktøjet til at fungere. Så mangler man kun at få det brugt konstruktivt.
Jeg har nemlig også tænkt på noget lignende, men heller ikke med webserver som udgangspunkt.
Jeg tænkte på lidt mere simpelt blot ved at lave et lille program, som håndterer en kæmpe tekstfil med labels. Den skal så loades op i hukommelsen ved opstart. Ny datatilførsel skulle ske ved copy/paste i felter. Men det er jo selfølgelig kun tekst, men så søges der på alt lynhurtigt.
Jeg programmerer i et grafisk sprog, som hedder Labview, hvor jeg kan anvende samme kode til at builde til både Linux og Windows.
Jeg har flere gange overvejet at prøve PHP, men mangler lige en succeshistorie tror jeg.
Ubuntu 8.04
IBM thinkpad R51, T43, T40 og Lenovo T500
IBM thinkpad R51, T43, T40 og Lenovo T500