Jeg ved godt, at en virus scanner vist ikke er nødvendig i ubuntu.
Men jeg så at man kunne installere "Clamtk 4.08", og den fik 4 stjerner.
Kan I fortælle mig noget om det program?
Også selv om det måske er overflødigt.
MvH
Jørn Rudolph
P.S
God Søndag
Virus Scanner "Clamtk 4.08" (sprøgsmål er løst)
-
Virus Scanner "Clamtk 4.08" (sprøgsmål er løst)
Senest rettet af Jørn Rudolph 11. jan 2010, 19:42, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Virus Scanner "Clamtk 4.08"
Jørn Rudolph skrev:Jeg ved godt, at en virus scanner vist ikke er nødvendig i ubuntu.
Men jeg så at man kunne installere "Clamtk 4.08", og den fik 4 stjerner.
Kan I fortælle mig noget om det program?
Også selv om det måske er overflødigt.
MvH
Jørn Rudolph
P.S
God Søndag
det er et ganske almindelligt antivirus program som virker ved at søge din maskine efter for virus. Den bruger den samme virus database som windows og mac versionen, så det den søger efter er primært windows virus. og mac virus.
antivirus til linux er primært beregnet til servere osv hvor linux jo netop er ret stort.
-
Tak Soundpartner
Altså ...
Overflødig på en PC med (kun) ubuntu ?!?
MvH
Jørn Rudolph
Altså ...
MvH
Jørn Rudolph
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jørn Rudolph skrev:Tak Soundpartner
Altså ...
MvH
Jørn Rudolph
Det vil langt de fleste af os sige ja til.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
christian.arvai skrev:Jørn Rudolph skrev:Tak Soundpartner
Altså ...
MvH
Jørn Rudolph
Det vil langt de fleste af os sige ja til.
også til en maskine med dualboot.
når du er booted i windows så skal du bruge en windows antivirus
men når du booter i ubuntu så vil en windows virus ikke have adgang til din windows installation så den kan intet
-
Kommer lige til at tænke på:
Vil det være sikrere at køre sine windowsting i Wine end i windows?
mvh
Henning
Vil det være sikrere at køre sine windowsting i Wine end i windows?
mvh
Henning
-
både og teoretisk set . på sin vis er wine et kompatibilitets lag der mulig gør at nogen men ikke alle programmer kan køre. hvis du får virus i wine så angriber det ikke noget i ubuntu men muligvis og nok mest sandsynligt kan en virus ikke engang køre i wine.
jeg ville nu heller satse på at bruge ubuntu til de vigtige ting som ikke kan klares med et brev end jeg ville med for eksembel netbank igennem wine. virus og root kits høre windows til og trives ikke i hverken wine eller linux på den måde som det gør på windows. men du kan få en virus eller keylogger eller alskens andet snavs i en virtuel windows installation hvor skaden jo så begrænses til den virtuelle maskine.
clam AV og de løsningner der er til linux er beregnet til at beskytte windows maskiner på et localt netværk eller hvis du flytter mange filer frem og tilbage mellem computere.
da jeg begyndte at bruge linux brugte jeg open-suse og brugte det her clamAV i et stykke tid. der kommer mange falske alarmer og det sløver maskinen og er bøvlet at finde ud at bruge og det er ikke så optimalt som de programmer man kender fra windows til det formål de er udviklet til som jo netop er at beskytte windows mod virus.
rootkits og social enginering kan man ikke sige sig helt fri for på nogen platform men efter min mening er linux pakke managers langt overlegen alle andre systemer som jeg kender til og må betragtes som værende både mere simple og bruge men også meget mere sikker end for eksembel open-solaris hvor man godt kan stå og mangle noget som for eksempel drivers til netkort eller lydkort som man nogen gange skal finde på tilfældige steder og nogen gange er man også nødt til at kompilere selv ud af mangel på binære filer .
i synaptic er der alt hvad der skal bruges medmindre man har nogen meget særlige krav og synaptic er en meget sikker kilde at hente sine programmer fra. hvis man holder sig til dem så skulle man være meget sikker på aldrig at bekymre sig om hverken rootkits eller andet malware agtigt programmel.
jeg ville nu heller satse på at bruge ubuntu til de vigtige ting som ikke kan klares med et brev end jeg ville med for eksembel netbank igennem wine. virus og root kits høre windows til og trives ikke i hverken wine eller linux på den måde som det gør på windows. men du kan få en virus eller keylogger eller alskens andet snavs i en virtuel windows installation hvor skaden jo så begrænses til den virtuelle maskine.
clam AV og de løsningner der er til linux er beregnet til at beskytte windows maskiner på et localt netværk eller hvis du flytter mange filer frem og tilbage mellem computere.
da jeg begyndte at bruge linux brugte jeg open-suse og brugte det her clamAV i et stykke tid. der kommer mange falske alarmer og det sløver maskinen og er bøvlet at finde ud at bruge og det er ikke så optimalt som de programmer man kender fra windows til det formål de er udviklet til som jo netop er at beskytte windows mod virus.
rootkits og social enginering kan man ikke sige sig helt fri for på nogen platform men efter min mening er linux pakke managers langt overlegen alle andre systemer som jeg kender til og må betragtes som værende både mere simple og bruge men også meget mere sikker end for eksembel open-solaris hvor man godt kan stå og mangle noget som for eksempel drivers til netkort eller lydkort som man nogen gange skal finde på tilfældige steder og nogen gange er man også nødt til at kompilere selv ud af mangel på binære filer .
i synaptic er der alt hvad der skal bruges medmindre man har nogen meget særlige krav og synaptic er en meget sikker kilde at hente sine programmer fra. hvis man holder sig til dem så skulle man være meget sikker på aldrig at bekymre sig om hverken rootkits eller andet malware agtigt programmel.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}