eee control

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
jsr

eee control

Indlæg af jsr »

hej,
jeg prøver at få eee control op og køre på min asus eee 900 i ubuntu 9.04
jeg har installeret seneste version af eee control -- og har nu fået funtionaliteten tilbage til alle mine hotkeys :) -- men jeg kan ikke komme ind i eee controls GUI? hvis jeg klikker applications > system tools > eee control -- sker der intet??
hvad gør jeg galt?
jeg har læst lidt rundt http://greg.geekmind.org/eee-control/ og kan se at man skal have følgende installeret
* pygtk
* python-dbus
* python-gconf
* pynotify
* python-smbus (optional)
jeg kan ikke finde pynotify i synaptic -- hvor er den? er den under libnotify???

under requirements står også føgende: eee-control needs a kernel which provides the kernel modules eeepc_acpi or eeepc_laptop (included in Kernel 2.6.27+).
Starting with version 0.9.0, eee-control ships with an up-to-date eeepc-laptop module.

eftersom jeg har installeret nyeste version af både ubuntu og eee-control -- burde jeg have den rigtige eeepc_acpi / -_laptop?? hvordan tjekker jeg det?

mvh
jacob
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: eee control

Indlæg af soundpartner »

jsr skrev:hej,
jeg prøver at få eee control op og køre på min asus eee 900 i ubuntu 9.04
jeg har installeret seneste version af eee control -- og har nu fået funtionaliteten tilbage til alle mine hotkeys :) -- men jeg kan ikke komme ind i eee controls GUI? hvis jeg klikker applications > system tools > eee control -- sker der intet??
hvad gør jeg galt?
jeg har læst lidt rundt http://greg.geekmind.org/eee-control/ og kan se at man skal have følgende installeret
* pygtk
* python-dbus
* python-gconf
* pynotify
* python-smbus (optional)
jeg kan ikke finde pynotify i synaptic -- hvor er den? er den under libnotify???

under requirements står også føgende: eee-control needs a kernel which provides the kernel modules eeepc_acpi or eeepc_laptop (included in Kernel 2.6.27+).
Starting with version 0.9.0, eee-control ships with an up-to-date eeepc-laptop module.

eftersom jeg har installeret nyeste version af både ubuntu og eee-control -- burde jeg have den rigtige eeepc_acpi / -_laptop?? hvordan tjekker jeg det?

mvh
jacob

sidst jeg legede med eee-controll der virkede det ikke specielt godt. nu er det så også en del tid siden så der er sikkert sket ændringer siden.
som jeg husker det så virker de fleste hotkeys faktisk fint ootb, men ku være jeg lige skulle tage et kig på eee-controll igen. Det bliver ikke før i morgen d jeg er på vej ud af døren. men jeg vender frygteligt tilbage
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
jsr

Re: eee control

Indlæg af jsr »

hahaaaa -- det ene løste det andet!
viewtopic.php?f=31&t=7080&p=44168#p44168
eee control GUIen gemte sig også i statusfeltet
nu virker alt som det skal :mrgreen: