OpenOffice forsvandt fra menuen Progammer/Kontor
-
- Geografisk sted: Tarm
OpenOffice forsvandt fra menuen Progammer/Kontor
Under installation af Ubuntu 9.04 forsvandt OpenOffice pludselig fra menuen Progammer/Kontor. Jeg ved, at OpenOffice 3.1 er installeret på PC'en, men menupunkterne er væk. Hvordan får jeg dem til at dukke op igen?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: OpenOffice forsvandt fra menuen Progammer/Kontor
phisk skrev:Under installation af Ubuntu 9.04 forsvandt OpenOffice pludselig fra menuen Progammer/Kontor. Jeg ved, at OpenOffice 3.1 er installeret på PC'en, men menupunkterne er væk. Hvordan får jeg dem til at dukke op igen?
lad os lige tage den langsomt.
du har haft ubuntu på maskinen.
du har så installeret ooo 3,1
du har så derefter installeret ubuntu 9,04 efterfølgende
og nu kan du ikke finde ooo i menuen.
er det rigtigt forstået?
-
Nemlig. Da jeg fulgte nogle tips til installation fra laoshi, forsvandt OpenOffice fra menuen.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
phisk skrev:Nemlig. Da jeg fulgte nogle tips til installation fra laoshi, forsvandt OpenOffice fra menuen.
Det giver ok god mening.
når du instllerer ooo 3,1 installerer du en unsuported pakke samt et repo til denne . Dette repo er specifikt til den version af ubuntu du er på, og når du installerer 9.04 så skal ooo installeres forfra igen.
-
Ok, men når jeg prøver at installere igen via Progammer / Tilføj/Fjern får jeg bare følgende fejlmelding:
Dette program er i konflikt med anden installeret software. For at installere "openoffice.org-writer" skal softwaren i konflikt fjernes først.
Skift til "synaptic" pakkehåndtering for at løse denne konflikt.
Hvad er det for en software, som skal fjernes?
Dette program er i konflikt med anden installeret software. For at installere "openoffice.org-writer" skal softwaren i konflikt fjernes først.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Jeg vil foreslå at du i synaptic fjerne denne "openoffice.org" og derefter følger denne guide viewtopic.php?f=11&t=4259&start=0phisk skrev:Ok, men når jeg prøver at installere igen via Progammer / Tilføj/Fjern får jeg bare følgende fejlmelding:
Så skulle du gerne have menuer med.
Evt skal du fjerne
fra sofwarekilderne.deb http://ppa.launchpad.net/openoffice-pkgs/ubuntu intrepid main
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Tak for hjælpen. Nu virker det. Men hvor blev databasen af? Er den ikke med i OpenOffice 3.1?
-
Jo, det er den hos mig!phisk skrev:Tak for hjælpen. Nu virker det. Men hvor blev databasen af? Er den ikke med i OpenOffice 3.1?
Prøv at starte den via menuen file/new/ er den ikke der?
stra
Senest rettet af Stra 10. maj 2009, 20:30, rettet i alt 1 gang.
stra
-
Nej, det er den netop ikke. Den er ikke i Progammer / Kontor eller i menuen File / New.
Jeg forsøgte at installere den ved hjælp af Synaptic, men det fik bare OpenOffice til at crashe.
Jeg forsøgte at installere den ved hjælp af Synaptic, men det fik bare OpenOffice til at crashe.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
phisk skrev:Nej, det er den netop ikke. Den er ikke i Progammer / Kontor eller i menuen File / New.
Du har åbenbart kun fået de basale programmer installeret. For at få OpenOffice.org Base med skal du installere OpenOffice.org core
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Det er muligt. Kan du så ikke beskrive for mig, hvad jeg skal gøre for at få installeret det rigtige, for når jeg søger i 'Programmer | Tilføj/Fjern ' er der ikke en mulighed, som hedder OpenOffice.org core.
-
Hej
Det er denne pakke du mangler
Åbn terminalen og skrivAf en eller anden grund, skal den åbenbart installeres særskilt.
stra
Det er denne pakke du mangler
.openoffice.org-base
Åbn terminalen og skriv
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install openoffice.org-base openoffice.org-base-core
stra
stra
-
Jeg fulgte dit råd, men det hjalp ikke stort. Nu kan jeg ganske vist se OpenOffice.org Database i menuen og diverse andre steder, men når jeg forsøger at åbne datasedelen, går programmet ned, og jeg får følgende fejlmelding:
"Due to an unexpected error, OpenOffice.org crashed ..." + lidt om at åbne filer gendannes, næste gang jeg åbner OpenOffice.
Alt i alt er jeg altså ikke kommet meget længere
"Due to an unexpected error, OpenOffice.org crashed ..." + lidt om at åbne filer gendannes, næste gang jeg åbner OpenOffice.
-
Det gør mine sgu også nu Tyder på der er en fejl/eller at den ikke er færdigintegreret endnu, og at det er derfor den ikke automatisk var med ved opgradering. Så vi må væbne os med lidt tålmodighed, til det bliver lavet færdig.phisk skrev:Jeg fulgte dit råd, men det hjalp ikke stort. Nu kan jeg ganske vist se OpenOffice.org Database i menuen og diverse andre steder, men når jeg forsøger at åbne datasedelen, går programmet ned, og jeg får følgende fejlmelding:
Jeg smider den ud, indtil den automatisk kommer
Kode: Vælg alt
sudo aptitude remove openoffice.org-base
Der er indberettet en Bug om det
stra
stra