9.04 chrash (LØST)

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
zerben

9.04 chrash (LØST)

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har mange problemer med at den chrasher konstant.Jeg har lagt en tråd for et stykke tid siden men det er blevet værre.Der går max 5 min mellem hvert chrash og der er ingen sammenhæng.Det kan være ubuntudanmark ,linuxin,nettips,youtube eller bare medens jeg laver noget uden at være på nettet.Jeg har prøvet både med ext3 og ext4 men der er ingen forskel.Her er et screendump fra hardinfo men hvis det ikke er nok vil jeg gerne vide hvad der skal bruges.Jeg har forsøgt både med manual partionering og selv at lade den bestemme og det var en hel disk.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... f63036.png
Senest rettet af zerben 9. maj 2009, 16:00, rettet i alt 3 gange.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: 9.04 chrash

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hvis den crasher altid, kan det tyde på at noget af dit hardware kører på sidste vers. I mange af tilfældene er det RAM. Du kan evt. med en liveCD kører Memory test og/eller pille et RAM modul ud for at se om en af dem er ved at synge på sidste vers.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har kørt memtest 2 gange og der var ingen fejl.Jeg vil lige fortælle at virkede på 8.10 og at hele min hjemmebyggede pc er ca 2 mdr gammel.Jeg ved godt at det ikke er nogen garanti for ramfejl men det er kun ved 9.04 at der er problemer.Der er nok ikke andet at gøre end at installere 8.10 igen og så vente på 9.10.Tak for hjælpen.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har prøvet suse med det samme resultat men har nu fundet ud af hvad der er galt.Det er åbenbart mit grafikkort det er galt med.Det er blevet skiftet og nu er der ingen problemer.Det er heller ikke mere end ca 2 mdr og jeg vil se om det ikke kan byttes.Tak for hjælpen.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: 9.04 chrash (LØST)

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jep, selv nyt hardware kan have fejl. Håber at du kan få pengene tilbage på det video-kort.

Hilsen
A.I. Dude