Internet lagger efter opdatering??

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Bops

Internet lagger efter opdatering??

Indlæg af Bops »

Mit internet er pludslig begyndt at lagge helt vildt efter jeg opdaterede min 9.04 installation i forgårs. Den har kørt fint efter opdateringen til 9.04, men forleden begyndte den at lagge helt vildt.

Er der andre der har oplevet det, eller skal jeg prøve min internet udbyder??

Mvh

Bo
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Internet lagger efter opdatering??

Indlæg af ChrisBuchholz »

Hvad mener du med at dit internet lagger? ... mister du forbindelsen eller hvordan?
Bops

Indlæg af Bops »

Når jeg vil åbne en side står den nogen gange i vildt lang tid og venter, og så lige pludselig kommer den.. Nettet kører altså ikke langsomt men den er længe om at komme igang..
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Har du programmet Deluge tændt når problemet opstår ?

Grunden til at jeg spørger, er at firefox opfører sig præcist som du beskriver, hvis jeg har tændt Deluge på 9.04 / 64 bit og den bruger kun max 20 % af min netforbindelse - så det er ikke der problemet er.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Bops

Indlæg af Bops »

Det tror jeg ikke - kender ikke umiddelbart Deluge..
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Bops skrev:Det tror jeg ikke - kender ikke umiddelbart Deluge..

Det er et program til at kører p2p.

Men jeg kan ikke lige finde ud af din fejl, prøv at kør denne test og tjek din netforbindelse http://www.speedtest.net/

Desuden vil jeg gerne vide om det er et problem som opstår, når du går ind på sider med flash ?

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Bops

Indlæg af Bops »

Den siger 2,9mbs ned og 0,6 op.

Tror ikke det har noget med flash at gøre - den gør det stort set på alle sider, og også i evolution med mail.

Mærkeligt nok gør den det ikke hele tiden, og har aldrig gjort det før.

Måske det er et problem med min router.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

det er sjovt det du skriver christian. jeg har nemlig et udviddet problem.
når jeg har deluge kørende på bare EN maskine på mit netværk så er jeg stort set ude af stand til at bruge firefox på hele netværket.
Med andre ord selv om jeg er på en anden maskine så er jeg fucked, og det selvom deluge kun henter ned med 1 kb/sek på en 10 mbit linie.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

soundpartner skrev:det er sjovt det du skriver christian. jeg har nemlig et udviddet problem.
når jeg har deluge kørende på bare EN maskine på mit netværk så er jeg stort set ude af stand til at bruge firefox på hele netværket.
Med andre ord selv om jeg er på en anden maskine så er jeg fucked, og det selvom deluge kun henter ned med 1 kb/sek på en 10 mbit linie.

Det er da altid noget at andre kan finde fejl på ens pc, som man ikke engang selv havde opdaget. :D

Jeg testede lige Deluge på min HP med 9.04/64 bit (hentede med 15-20 kbs på en 4 mb forbindelse), derefter afprøvede jeg firefox på en ibm r50e med 8.04/32 bit og jeg kunne dårligt nok få den til at åbne google og jeg kunne slet ikke komme herind i forum, der er et eller andet der er ændret i Deluge siden 8.10, for jeg har aldrig før set det problem og jeg har da brugt Deluge siden 7.10.

PS: hvis problemet fortsætter må vi jo lave en seperat tråd om Deluge og se om vi kan finde fejlen.

soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

christian.arvai skrev:
soundpartner skrev:det er sjovt det du skriver christian. jeg har nemlig et udviddet problem.

Det er da altid noget at andre kan finde fejl på ens pc, som man ikke engang selv havde opdaget. :D

Jeg testede lige Deluge på min HP med 9.04/64 bit (hentede med 15-20 kbs på en 4 mb forbindelse), derefter afprøvede jeg firefox på en ibm r50e med 8.04/32 bit og jeg kunne dårligt nok få den til at åbne google og jeg kunne slet ikke komme herind i forum, der er et eller andet der er ændret i Deluge siden 8.10, for jeg har aldrig før set det problem og jeg har da brugt Deluge siden 7.10.

PS: hvis problemet fortsætter må vi jo lave en seperat tråd om Deluge og se om vi kan finde fejlen.

christian min ven...Det er meget værre end som så! Jeg kører deluge under 8.04 og det smadre også hele mit net
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

christian.arvai skrev:Jeg testede lige Deluge på min HP med 9.04/64 bit (hentede med 15-20 kbs på en 4 mb forbindelse), derefter afprøvede jeg firefox på en ibm r50e med 8.04/32 bit og jeg kunne dårligt nok få den til at åbne google og jeg kunne slet ikke komme herind i forum, der er et eller andet der er ændret i Deluge siden 8.10, for jeg har aldrig før set det problem og jeg har da brugt Deluge siden 7.10.

Det er meget underligt fordi jeg oplever også lidt af det samme - men det er periodisk. Jeg har ikke kunne finde et mønster i problemet.

Lige nu kører Deluge i baggrunden og Firefox suser fint rundt her på forum.

EDIT - det var kun lige til at jeg skulle sende dette indlæg, så gik det hele næsten i stå. Det ser ud til at man kan køre godt i nogle minutter med Deluge og Firefox - derefter dør Firefox næsten.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD