input -lyd

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
fretplay
Geografisk sted: Sdr jylland

input -lyd

Indlæg af fretplay »

heysan
har lige fået sat ubuntu 9.04 op, -udover en del problemer syns jeg nu egentlig det er okay, -nu er det sådan at jeg spiller en del musik selv, og har brug for at optage på min pc, men har ikke kunnet få nogle af programmerne som jeg har fundet, -(audacity + jokosher) til at kunne virke til at optage, -der sker simpelthen det at programmerne fryser når rec. knappen aktiveres, -hvad kan dette skyldes.
-desuden synes heller ingen lyd at køre igennem systemet før optagelsens start.
--jeg kan være heldig en gang imellem at der kommer optagelse igennem, men så snart jeg stopper for recording, og skal sætte den igang igen er det væk, og virker ikke igen.
-er ikke helt sikker på hvad lydkortet hedder i pcén, men det er et ekstra som sidder i den sammen med et onboard lydkort som er deaktiveret, kan det skabe konflikter??
-håber der måske er nogen der kan hjælpe, -evt med at fortælle om jeg kan checke om indgangen skulle være beskadiget, for det ved jeg ikk lige hvordan jeg skal checke, -(andet end til at sætte andre musikinstrumenter/mics til og det har jeg prøvet) -jeg kan være heldig en gang imellem at der kommer optagelse igennem, men så snart jeg stopper for recording, og skal sætte den igang igen er det væk, og virker ikke igen.
-nu har jeg testet en af de andre pcére jeg har stående, og resultatet er lidt skæg, -på den anden ubuntu maskine er det samme problem som beskrevet ovenfor, men på min windows maskine er der ingen problemer whatsoever. -i min verden er det så et softwarebaseret problem.

-plz help
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: input -lyd

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Jeg har altså ikke lige en løsning på dine problemer, men den med at du ikke kender dit lydkort kan jeg hjælpe med, gå ind programmer>tilbehør>terminal og indsæt:

Kode: Vælg alt

lsb_release -a && uname -a && lspci

hvis du sender hele resultatet herind, er der nok nogle som kan hjælpe dig videre.

----------------------------------------------

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Tekniske spørgsmål generelt. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
fretplay
Geografisk sted: Sdr jylland

Re: input -lyd

Indlæg af fretplay »

takker
-håber der så er nogen der kan hjælpe, -her er hvad jeg får;

trim@trim:~$ lsb_release -a && uname -a && lspci
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 9.04
Release: 9.04
Codename: jaunty
Linux trim 2.6.28-11-generic #42-Ubuntu SMP Fri Apr 17 01:57:59 UTC 2009 i686 GNU/Linux
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82815 815 Chipset Host Bridge and Memory Controller Hub (rev 04)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82815 Chipset Graphics Controller (CGC) (rev 04)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801AA PCI Bridge (rev 02)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801AA ISA Bridge (LPC) (rev 02)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801AA IDE Controller (rev 02)
00:1f.2 USB Controller: Intel Corporation 82801AA USB Controller (rev 02)
02:08.0 Ethernet controller: Accton Technology Corporation SMC2-1211TX (rev 10)
02:09.0 Multimedia audio controller: Ensoniq ES1371 [AudioPCI-97] (rev 06)
trim@trim:~$