USB i Virtualbox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
plet

USB i Virtualbox

Indlæg af plet »

Hej.

Kan efter flere forsøg ikke få USB til at virke på XP Guest i Virtualbox...Jeg kan se alle mine tilsluttede enheder, men kan ikke få adgang til dem.

Jeg prøvet følgene:

- Kontrol af at det ikke er Virtualbox OSE versionen der er installeret.
- Tilføjet Virtualbox brugerrettigheder til både "user" og "root".
- Tilføjet "user" og "root" som Gruppemedlemmer til "vboxusers".

Har også fulgt et par guides til terminalen vedr. "usbfs" uden held, men burde det også være nødvendigt i 9.04?
( viewtopic.php?f=11&t=2350&start=0&st=0&sk=t&sd=a ) -Hvis det er her, det er gået galt, er det under punkt 4 ;-)

Som sagt kan sagtens se alle enheder, de er bare "grå".

Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Lenovo ThinkPad T61 (T7100 1,8 GHz Centrino Duo, 2 Gb RAM, 250 GB HD, Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics)
Ubuntu 9.04
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: USB i Virtualbox

Indlæg af lath »

Det er et problem med rettigheder.

Det er absolut nødvendigt at usbfs filsystemer kan mountes af en almindelig bruger, eller kan du kun bruge USB i Virtual Box (VB), hvis du kører VB som superbruger, altså:

Kode: Vælg alt

gksudo VirtualBox
(terminal lukkes med CTRL+D).

Fra guidens du refererer til, punkt 4:
I
none /proc/bus/usb usbfs devgid=XXXX,devmode=664 0 0
er det meget vigtigt at XXXX er usbfs gruppenummeret.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
plet

Re: USB i Virtualbox

Indlæg af plet »

Jeg havde lavet en fejl under punkt 4.... Skærm billedet der refereres til i guiden viste mig hvor teksten præcist skulle indsættes og det hjalp :D

men tak for hjælpen!!
Lenovo ThinkPad T61 (T7100 1,8 GHz Centrino Duo, 2 Gb RAM, 250 GB HD, Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics)
Ubuntu 9.04