Jeg kan ikke få video afspildning til at fungere særligt godt, og næsten alle sider jeg besøger på nettet har store grå felter med en ring i og inden i trekanten en pil ( Lidt lige som en oversize play knappe.
Hvad er det jeg ikke har fået sat ordenligt op?
Jeg ville gerne vedhæfte et skærm billede her, men det kan jeg ikke finde muligheden for?
Vh
Hans
Videoafspildning virker ikke optimalt i 9.04
-
- Geografisk sted: Løgumkloster
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Videoafspildning virker ikke optimalt i 9.04
stooormien skrev:Jeg kan ikke få video afspildning til at fungere særligt godt, og næsten alle sider jeg besøger på nettet har store grå felter med en ring i og inden i trekanten en pil ( Lidt lige som en oversize play knappe.
Hvad er det jeg ikke har fået sat ordenligt op?
Jeg ville gerne vedhæfte et skærm billede her, men det kan jeg ikke finde muligheden for?
Vh
Hans
det er skam ganske normalt. når så du klikker på denne oversize play så begynder videoen at spille.
jeg mener at huske at det er den firefox udvidelse der hedder flashblock som gør det. hvis du ønsker at slå denne fra så kan dette gøres under funktioner>tilføjelser>udvidelser i firefox, men det er ikke noget jeg vil anbefale.
jeg er blevet rigtig glad for den plugin da den generelt speeder min surfing rigtig meget op. jeg slipper for mange af de der ligegyldige reklamer der er på mange sider osv.
besøger man en side med flash så åbner den hurtigt så du kan surfe rundt på siden. er der så en flashting som du vil benytte så klikker man lige på den og så køre det
-
Ok tak, det kan jeg godt se logikken i.
Men hvad er det jeg mangler for at kunne afspille video? Den starter videoen, og ca 1 sek. senere fryser billedet bare og lyden fortsætter?
Men hvad er det jeg mangler for at kunne afspille video? Den starter videoen, og ca 1 sek. senere fryser billedet bare og lyden fortsætter?
想在你说话
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
stooormien skrev:Ok tak, det kan jeg godt se logikken i.
Hej
Nu skriver du jo ikke hvad du allerede har installeret, men jeg vil anbefale dig at bruge de codecs som jeg beskriver i vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101
Gå ind programmer>tilbehør>terminal og indsæt følgende kommando:
Kode: Vælg alt
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/jaunty.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo aptitude update && sudo aptitude install medibuntu-keyring && sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade && sudo aptitude install vlc mozilla-plugin-vlc non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:stooormien skrev:Ok tak, det kan jeg godt se logikken i.
Hej
Nu skriver du jo ikke hvad du allerede har installeret, men jeg vil anbefale dig at bruge de codecs som jeg beskriver i vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101
Gå ind programmer>tilbehør>terminal og indsæt følgende kommando:Kode: Vælg alt
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/jaunty.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo aptitude update && sudo aptitude install medibuntu-keyring && sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade && sudo aptitude install vlc mozilla-plugin-vlc non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2
Hmm ok, jeg mener feks youtube videoer, videoer på eb.dk osv.
De starter op, fryser og lyden fortsætter som om videoen kørte som den skulle.
想在你说话
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
stooormien skrev:Hmm ok, jeg mener feks youtube videoer, videoer på eb.dk osv.
De starter op, fryser og lyden fortsætter som om videoen kørte som den skulle.
Det burde altså også virke når guiden er gennemgået og codecs installeret.
Har du installeret compiz og bruger du andre ekstra effekter ?
Og hvilken hardwaredriver har du installeret ?
Med venlig hilsen Christian