Hej
Jeg har ingen lyd på min computer, og da jeg er total ny begynder i ubuntu har jeg ikke nogne ide om hvad og hvordan jeg kan fikse det.
http://abook.dk/index.php?option=com_co ... &Itemid=49
Det er denne computer det drejer sig om.
Håber nogle har et forslag til hvad jeg kan prøve for og få det til og virke, og i må meget gerne skære det ud i pap
Hilsen KEFiR
Ingen lyd i Ubuntu
-
Re: Ingen lyd i Ubuntu
du kan prøve at åbne en terminal som findes under menu programmer ->tilbehør->terminal eller synaptic . og installer pakken alsautils. derefter skal du have åbnet en terminal som du så køre kommandoen og dette starter et lille script som i mange tilfælde justere og sætter dit lydkort op uden du behøver gøre noget.
der er dog ingen garanti for det virker men jeg tror ud fra det link at dømme at der skulle nok være en chance for dit lydkort er understøttet.
Kode: Vælg alt
sudo alsaconf
der er dog ingen garanti for det virker men jeg tror ud fra det link at dømme at der skulle nok være en chance for dit lydkort er understøttet.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}