Efter jeg har opgraderet til 9.04 er min VLC blevet lidt irreterende synes jeg..
Nu har den afspilleren og controls i et vindue, og filmen i et andet - det synes jeg er irreterende, for når jeg kører fullscreen får jeg ikke controls frem ved at bevæge musen.. Dvs at hvis jeg skal "spole" eller søge i videoen skal jeg slå fullscreen fra igen for at gøre det..
Hvordan i alverden får jeg den tilbage som den var før??
Mvh
BO
VLC-player anderledes efter opgradering til 9.04
-
- Geografisk sted: Århus N
Re: VLC-player anderledes efter opgradering til 9.04
Jeg gætter på, at du skal sætte hak i "Integrate video in interface", som ligger under Tools --> Grænseflade.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Wikzo skrev:Jeg gætter på, at du skal sætte hak i "Integrate video in interface", som ligger under Tools --> Grænseflade.
Det var også min første tanke, men problemet er at den fejl også er på min 9.04 (hvor der er markeret i "Integrate video in interface" og i "show a controller in fullscreen"), jeg har også prøvet at geninstallere vlc som jeg beskriver i guiden :
Kode: Vælg alt
sudo rm -r .config/vlc && sudo aptitude purge vlc && sudo aptitude install vlc mozilla-plugin-vlc && sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade
det lavede ganske rigtigt en geninstallering, men det hjalp ikke på problemet.
Så spørgsmålet er nærmere om det overhovedet virker i 9.04, er her nogle der lige vil tjekke dette ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Køge
Det er en fejl i VLC, den vil blive rettet i næste release.
Ellers kan man hente Subversion af VLC (ikke for nybegyndere)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Artificial Intelligence skrev:Det er en fejl i VLC, den vil blive rettet i næste release.
Forhåbentligt den næste ubuntu realese , VLC er ikke lige frem kendt for at komme med en ny player hvert ½ år.
Men hvor kan man hente den Subversion af VLC og er den stabil ?
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Køge
De er flyttet til git kan jeg se. Fint nok, men så er metoden lidt anderledes;
http://wiki.videolan.org/Git
http://wiki.videolan.org/Git