Bluetooth på NC10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
PerSimonsen
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Bluetooth på NC10

Indlæg af PerSimonsen »

Hejsa på forum

Er der en der ved hvordan jeg får BT til at virke på en Samsung NC10.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Bluetooth på NC10

Indlæg af Jarlen »

Det burde virke som standard. Jeg har på begge mine maskiner det lille Bluetooth logo oppe ved siden af uret efter en alm. Ubuntu 8.10 installation.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
PerSimonsen

Indlæg af PerSimonsen »

Det er på en 9.04. Men det ser ikke ud som at den kan finde min telefon (nokia6300), heller ikke hvis jeg søger med telefonen.

edit: virker din dvale knap ? min melder fejl.
Jarlen

Indlæg af Jarlen »

Jeg kører som sagt stadig 8.10, men jeg kan fint dvale. Har du afsat nok plads til swap?
Mht. Bluetooth, har du sat begge enheder til at søge samtidig?
PerSimonsen

Indlæg af PerSimonsen »

Kan ikke finde ud hvor jeg kan søge efter enheder.
Eller joh, på telefonen kan jeg, men min telefon kan ikke finde computeren. Så jeg er tvivl om det er tændt overhovedet.

Og så kan jeg ikke rigtig få den på det trådløse på skolen, ved ikke hvad jeg skal trykke under netværk.

Har dog stdig XP på den ene partition, og på den skjulte.
Jarlen

Indlæg af Jarlen »

Ok, jeg sad lige og rodede med det igen. Jeg højreklikker på bluetooth ikonet, og vælger "Setup new device...", trykker "forward", så kommer du til en "Device search". Nu tænder du så bluetooth på dit devide, og sætter denne til at søge efter enheder. Efter et kort øjeblik bør du kunne se dit device på listen i Ubuntu. Du vælger devicet og trykker next, hvorefter UBuntu vil skrive en 4-cifret kode som du indtaster på dit device når du bliver bedt om det. Mere burde der ikke være i det. :-)
PerSimonsen

Indlæg af PerSimonsen »

OK, det ville den så ikke. æv.

En anden ting, hvordan tænder du det trådløse på din maskine. Den 'led' der skal lyse når trådløst er aktiveret kan jeg ikke få tændt, eller finde et sted jeg kan.

På windows på skolen, tænder jeg bare maskinen, og når jeg prøver at gå på, spørger den i browser vinduet efter en kode.
lspci ser sådan her ud.
    per@NC10:~$ lspci
    00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 945GME Express Memory Controller Hub (rev 03)
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GME Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
    00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
    00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)
    00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1 (rev 02)
    00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 3 (rev 02)
    00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 02)
    00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 02)
    00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 02)
    00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 02)
    00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 02)
    00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev e2)
    00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Bridge (rev 02)
    00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801GBM/GHM (ICH7 Family) SATA IDE Controller (rev 02)
    00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller (rev 02)
    02:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)
    03:00.0 Ethernet controller: Marvell Technology Group Ltd. 88E8040 PCI-E Fast Ethernet Controller (rev 13)
Så den kan godt se det trådløse, men åbenbart ikke få kontakt.
Jarlen

Indlæg af Jarlen »

Har du opdateret alting?

Kode: Vælg alt

sudo aptitude safe-upgrade

i terminalen. Ellers må de have ødelagt noget i 9.04.
Ubuntu help center har en Samsung NC10 Wiki hvor status er det samme som hos mig, at WIFI virker efter opdatering af kernel. Men det er kun til 8.10.
Jarlen

Indlæg af Jarlen »

Hov, rettelse. Nederst på siden er der en kort note om 9.04, hvor der står at WIFI bør virke ved alm. install. Dog med nogle bugs der gør at du måske kan miste pakker, men det burde være muligt at connecte osv.

Har du prøvet at højreklikke på dig network-manager ikon (det oppe ved uret) og set om networking og/eller wireless evt. er slået fra der ved et uheld?
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

Jarlen skrev:Hov, rettelse. Nederst på siden er der en kort note om 9.04, hvor der står at WIFI bør virke ved alm. install. Dog med nogle bugs der gør at du måske kan miste pakker, men det burde være muligt at connecte osv.

Har du prøvet at højreklikke på dig network-manager ikon (det oppe ved uret) og set om networking og/eller wireless evt. er slået fra der ved et uheld?

jeg havde en her den anden dag på irc hvor wifi var blevet slået fra i bios'en.

prøv evt at tjekke der inde om wifi og evt også bluetooth er enablet.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede