google earth
-
- Geografisk sted: Hjortshøj v. Århus
google earth
sidder og prøver at installere google earth. Har så et blåt vindue, hvor man skal sige ja til at annerkende betingelserne, og et ok. Der sker bare ikke noget, når jeg trykker enter, eller når jeg klikker på det der ok. Hvad skal jeg gøre?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: google earth
egoland skrev:sidder og prøver at installere google earth. Har så et blåt vindue, hvor man skal sige ja til at annerkende betingelserne, og et ok. Der sker bare ikke noget, når jeg trykker enter, eller når jeg klikker på det der ok. Hvad skal jeg gøre?
Du kan bruge [tab] og piletasterne til at navigere rundt.
når det er farvet rødt er det valgt, og så kan du bruge enter til at vælge dette valg
-
- Geografisk sted: Hjortshøj v. Århus
takker
-
- IRC nickname: *Magnus*
- Geografisk sted: Harlev
google earth er ikke tilgængelig i tilføj/fjern i min ubuntu 9.04??
Med venlig hilsen
*Magnus*
Ubuntu 13.10 på IBM Lenovo R61
*Magnus*
Ubuntu 13.10 på IBM Lenovo R61
-
- IRC nickname: Jarlen
Google Earth findes i MediBuntu
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: Køge
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Jeg har lige installeret Google Earth (i teminal) og denne gang virker det, bortset fra, jeg ikke kan se billeder. Hvorfor nu det?
Jeg kører 9.04 og mener, jeg har installeret alt, hvad der anbefales. (Ubuntuguiden)
Hvad mangler jeg?
Hilsen
Karl
Jeg kører 9.04 og mener, jeg har installeret alt, hvad der anbefales. (Ubuntuguiden)
Hvad mangler jeg?
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
Er du ATI/Intel brugere? Så skal du Disable compiz. Enten ved Fusion-icon eller via terminalen;
Kode: Vælg alt
metacity --replace
-
Jeg har ikke Compiz installeret - fordi det tidligere har giver problemer med GE
Dell Ubuntu 24.04
-
karl skrev:Jeg har ikke Compiz installeret - fordi det tidligere har giver problemer med GE
d.v.s. du har fjernet compiz manuelt?
Hvilket kort har du? Hvis det er intel kort, hver opmærksom på at en del af dem er blacklistede pg.a. driver bugs.
-
Ja, compiz var altså installeret alligevel. Nu har jeg installeret Compiz switch. Det giver Google Earth en meget bedre performance, men jeg kan stadig ikke se billeder. Der er et spørgsmålstegn, midt i det tomme felt, hvor billedet skulle være.
Har du et bud?
Har du et bud?
Dell Ubuntu 24.04
-
- IRC nickname: sound
karl skrev:Ja, compiz var altså installeret alligevel. Nu har jeg installeret Compiz switch. Det giver Google Earth en meget bedre performance, men jeg kan stadig ikke se billeder. Der er et spørgsmålstegn, midt i det tomme felt, hvor billedet skulle være.
Har du et bud?
du mangler helt sikkert nogle dependensies.
har du downloadet og installeret selv eller har du installeret fra ubuntus repos?
beskriv i DETALJER hvordan du har installeret og helt fra start.
hvis du først har prøvet på en måde og efterfølgende på en anden er dette også vigtigt!
-
Jeg installerede GE med:
sudo apt-get install googleearthOg dereftersudo apt-get install medibuntu-keyring -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes
Dell Ubuntu 24.04
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
@ karl
Så prøv med denne kommando (det hele på en gang)
Du har installeret medibuntu forkert (hvis det kun er den kommando som du sendte).
Så prøv med denne kommando (det hele på en gang)
Kode: Vælg alt
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/jaunty.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo aptitude update -y && sudo aptitude install -y medibuntu-keyring && sudo aptitude upgrade -y && sudo aptitude install googleearth
Du har installeret medibuntu forkert (hvis det kun er den kommando som du sendte).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-