Hjælp ! Skrivebordsikoner & Compiz

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Rokkedal
IRC nickname: Rokkedal

Hjælp ! Skrivebordsikoner & Compiz

Indlæg af Rokkedal »

Da jeg tændte min computer lidt tideligere idag, ( Køre med Ubuntu 9.04 )

Der var alle mine skrivebordsikoner væk og compiz virker ikke?
jeg prøvede på at lægge nye ikoner på skrivebordet men det hjalp ikke og under compiz indstillinger er det stadig slået til ?

Jeg forstår det ikke, for jeg har genstartet min computer nogle gange, men lidt info, som måske kan have gjort det, så trykkede jeg ESC til et rutine tjek af driverne ?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp ! Skrivebordsikoner & Compiz

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Jeg kan ikke lige finde en løsning på det problem, men når du skriver "så trykkede jeg ESC til et rutine tjek af driverne", mener du så ikke filsystem check under boot ?

Den kan du forøvrigt selv ændre på, det er beskrevet på http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=69
Optimering af filsystem check

Ubuntu checker dit filsystem efter at det er blevet startet 30 gange og det betyder at man ret ofte skal vente på at computeren bliver klar. For mit vedkommende bruger jeg en laptop der bliver startet op 2-3 gange om dagen
for at ændre det skriver du:

Kode: Vælg alt

sudo tune2fs -c100 -i2m /dev/sda2 

Men du kan jo prøve at se om denne guide viewtopic.php?f=11&t=5879 kan hjælpe på problemet, indsæt følgende kommando i programmer>tilbehør>terminal :

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing