Printeropsætning/Installering

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Johansen

Printeropsætning/Installering

Indlæg af Johansen »

Hvem kan hjælpe mig med mit printerproblem?

Jeg har opgraderet Ubuntu til 9.04 og kan nu ikke printe ud på mine printere. Det er især min Lexmark Optra S 1255 som jeg har brug for. Den anden er en HP Officejet 1150C.
Printerdriver er installeret, men når jeg prøver at skrive ud kommer der en sort boks oppe i højre hjørne af skærmen som meddeler at udskriften er færdig, men printeren har ikke skrevet noget ud. Jeg får også en melding om at printeren nok ikke er tilsluttet.
I printerindstillinger står printeren som en seriel printer (serial:/dev/ttyS0?baud=115200) men den er tilsluttet med parallel, og det er måske her fejlen ligger.
Hvordan retter jeg til parallelporten. Det er samme problem med HP printeren.
Jeg kan lige tilføje at begge printere virker perfekt i min Windows XP.

Jeg er meget lydhør over for vejledning, men husk jeg er novice i ubuntu/linux verdenen.

Med venlig hilsen
Per Johansen
cmay

Re: Printeropsætning/Installering

Indlæg af cmay »

desværre tror jeg ikke din lexmark printer kan virke under linux. det mærke er kendt som værene utroligt dårligt understøttet under linux og de skulle også være meget dyre i blækpatroner.

den anden er en hp som skulle kunne virke næsten model uden undtagelse.

måske kan du få den til at virke. men jeg kan ikke huske hvordan man egentligt indstiller printer indstillinger under gnome.
(jeg bruger openbox og lxde mest af alt)

det er langt tid siden jeg har haft printer sat til i ubuntu og den plejer selv at finde den og sætte den op så længe den står tændt under installering. men du kan se om den finder den i nogen anden printer port fra live cd og se om du kan kopier den instilling og få til at virke.'

jeg har altid haft brugt almindelig gammeldags printer tilslutning og altså ikke usb stikket.

ked af ikke at kunne hjælpe mere men held og lykke med det .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Printeropsætning/Installering

Indlæg af soundpartner »

cmay skrev:desværre tror jeg ikke din lexmark printer kan virke under linux. det mærke er kendt som værene utroligt dårligt understøttet under linux og de skulle også være meget dyre i blækpatroner.

den anden er en hp som skulle kunne virke næsten model uden undtagelse.

måske kan du få den til at virke. men jeg kan ikke huske hvordan man egentligt indstiller printer indstillinger under gnome.
(jeg bruger openbox og lxde mest af alt)

det er langt tid siden jeg har haft printer sat til i ubuntu og den plejer selv at finde den og sætte den op så længe den står tændt under installering. men du kan se om den finder den i nogen anden printer port fra live cd og se om du kan kopier den instilling og få til at virke.'

jeg har altid haft brugt almindelig gammeldags printer tilslutning og altså ikke usb stikket.

ked af ikke at kunne hjælpe mere men held og lykke med det .

jooo den skulle nu virke super fint:
http://openprinting.org/show_printer.cg ... tra_S_1250
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede