Findes der nogle gode down loadings steder for skrifter til Open Office i Ubuntu 9.04?
Ja, undskyld hvis jeg spørger dumt, for jeg er ny i Linux/Ubuntu sammenhæng, og har kun downloadet skrifter til Mac + Windows.
Går ud fra, at Linux skrifter er noget andet, eller?
Vil gerne have nogle skøre/flotte/specielle skrifter, som ikke er i Open Office i forvejen.
På min 32 bit maskine, som kun har Ubuntu 9.04 instaleret
Hvordan installere man dem så i Open Office?
MvH
Jørn Rudolph
Open Office + Skrifter (spørgsmålet er løst)
-
Open Office + Skrifter (spørgsmålet er løst)
Senest rettet af Jørn Rudolph 11. jan 2010, 19:39, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
__Jørn Rudolph__
__Jørn Rudolph__
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Open Office + Skrifter
Hejsa,
De skrifttyper som du kender fra Windows hedder ttf, som betyder "true type font". De er ligeså fint understøttet i Linux, så du har nøjagtig de samme muligheder.
Der findes mange forskellige steder på nettet, hvor du kan finde diverse skrifttyper - nogle er gratis og andre skal du betale for.
Det er nemt at installere disse skrifttyper. Du skal bare have root-rettigheder, så brug f.eks.
så kopierer du skrifttyperne til /usr/share/fonts/truetype/evt. særlig mappe - de er så straks tilgængelig i f.eks. OpenOffice.org
De skrifttyper som du kender fra Windows hedder ttf, som betyder "true type font". De er ligeså fint understøttet i Linux, så du har nøjagtig de samme muligheder.
Der findes mange forskellige steder på nettet, hvor du kan finde diverse skrifttyper - nogle er gratis og andre skal du betale for.
Det er nemt at installere disse skrifttyper. Du skal bare have root-rettigheder, så brug f.eks.
Kode: Vælg alt
gksu nautilus
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Geografisk sted: Århus N
Jeg har bare en mappe i Home, som hedder ".font". Når jeg smider nye skrifttyper derover, bliver de automatisk installeret.
Jeg kan anbefale Dafont til at downloade gratis skrifttyper.
Jeg kan anbefale Dafont til at downloade gratis skrifttyper.
-
- Geografisk sted: Køge
Jeg vil nu også anbefale Wilkos metode. Hvis den ikke eksistere lave du en mappe med det navn (hver opmærksom på at det en "hidden" mappe.
-
Tak for informationerne
MvH
Jørn Rudolph
MvH
Jørn Rudolph