Hejsa
Jeg har lige opgraderet via updatemanager min Ubuntu 8.10 til 9.04, og JUBII for mobilt bredbånd (OiSTER) , hvor er det fedt at det bare virker uden problemer
Så sidder jeg og skal se noget YouTube noget, og får at vide at det ikke er muligt for mit land at se det...
Så åbner jeg google, og opdager at den skifter over til den svenske...
Hvad er der lige gået galt under opgraderingen, som gør at den nu mener at jeg er Svensker, og åbenbart kommer til at leve med begrænsninger af den grund ??
Hvorfor har den ændret mit hjemland til Svensk i stedet for Dansk, og hvordan kan jeg ændre det tilbage så det hele kommer til at fungere ordentligt ??
Mange hilsner
Carsten
Upgrade 8.10 til 9.04 skiftede "hjemland" ??
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Upgrade 8.10 til 9.04 skiftede "hjemland" ??
Boblebad skrev:Hejsa
Jeg har lige opgraderet via updatemanager min Ubuntu 8.10 til 9.04, og JUBII for mobilt bredbånd (OiSTER) , hvor er det fedt at det bare virker uden problemer
Så sidder jeg og skal se noget YouTube noget, og får at vide at det ikke er muligt for mit land at se det...
Så åbner jeg google, og opdager at den skifter over til den svenske...
Hvad er der lige gået galt under opgraderingen, som gør at den nu mener at jeg er Svensker, og åbenbart kommer til at leve med begrænsninger af den grund ??
Hvorfor har den ændret mit hjemland til Svensk i stedet for Dansk, og hvordan kan jeg ændre det tilbage så det hele kommer til at fungere ordentligt ??
Mange hilsner
Carsten
uha det er en længere historie, men kort fortalt så bruger oister 3's net, og 3 ligger rent officielt i sverige... derfor når du forbinder via oister og 3's net så får du en nattet ipadresse hvor hovedadressen (din public ip) som folk kan se det er en svensk ip.
Der er flere mulige hacks, blandt andet at bruge en dansk proxy server, men det vil nok sløve din forbindelse en smule.
-
Hej soundpartner
Lidt sjovt, så virkede det fint nok med 8.10, men er det fordi det kørte gennem wvdial ?
Og har du links til de hacks, for det er lidt skod at være begrænset på nettet som dansker af nogle svenske regler ?
Mang ehilsner
Carsten
Lidt sjovt, så virkede det fint nok med 8.10, men er det fordi det kørte gennem wvdial ?
Og har du links til de hacks, for det er lidt skod at være begrænset på nettet som dansker af nogle svenske regler ?
Mang ehilsner
Carsten
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg har fuld forståelse for at i gerne vil finde en løsning (og jeg håber det bedste for jer), men sørg nu lige for at det er indenfor både Svensk og Dansk lovgivning, ellers er det ikke noget som må skives offentligt i forum
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
soundpartner skrev:uha det er en længere historie, men kort fortalt så bruger oister 3's net, og 3 ligger rent officielt i sverige... derfor når du forbinder via oister og 3's net så får du en nattet ipadresse hvor hovedadressen (din public ip) som folk kan se det er en svensk ip.
Der er flere mulige hacks, blandt andet at bruge en dansk proxy server, men det vil nok sløve din forbindelse en smule.
Det kan jeg ikke forstå at du skriver ... Hvis jeg i NetworkManager 0.7 ønsker at tilføje en ny Mobil Bredbånds forbindelse, så kan man da under Land: Danmark vælge Oister som udbyder, og herefter oprettes forbindelsen med en APN der hedder bredband.oister.dk
Nu bruger jeg ikke selv Oister men 3, og er da, såvidt jeg ved og kan se, ikke på nettet med en svensk ip.
Det jeg vil sige er, om ikke det er noget andet end den mobile netværksforbindelse der har gjort, at boblebad er blevet registreret som svensker?
Hvad det så kunne være, det har jeg til gengæld ingen ide om ... desværre.