remote desktop linux til windows
-
remote desktop linux til windows
jeg vil høre om i kune anbefale et remote desktop program somkan virke med windwos evt samen med en brugervenlig guide til opsetning
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: remote desktop linux til windows
tola5 skrev:jeg vil høre om i kune anbefale et remote desktop program somkan virke med windwos evt samen med en brugervenlig guide til opsetning
det er faktisk rigtig rigtig nemt.
i windows skl du slå remote desktop til. hvor dette gøres kan jeg ikke lige huske i hovedet, men det er rimelig lige til
i ubuntu skal du ind under programmer>internet>terminalserver klient
i denne udfylder du med computer (ip-adressen) brugernavn og evt kodeord og vopti så kører det.
der skal altså ikke installeres noget som helst det virker bare out of the box
-
Re: remote desktop linux til windows
soundpartner skrev:tola5 skrev:jeg vil høre om i kune anbefale et remote desktop program somkan virke med windwos evt samen med en brugervenlig guide til opsetning
det er faktisk rigtig rigtig nemt.
i windows skl du slå remote desktop til. hvor dette gøres kan jeg ikke lige huske i hovedet, men det er rimelig lige til
i ubuntu skal du ind under programmer>internet>terminalserver klient
i denne udfylder du med computer (ip-adressen) brugernavn og evt kodeord og vopti så kører det.
der skal altså ikke installeres noget som helst det virker bare out of the box
ok lyder godt men hvad så når mit setup er sådan her mit hjeme netværk er min server samt min alt vista pc og så vile jeg gerne tilgå en af dem når jeg ikke er hjeme men vær af de 2 har jo deres ajen ip lokal men har jo 1 fast ip vis jeg skriver den faste så er der vil 2 muliheder du må undksle vis jeg spøre dumt men er ikke lige så meget inde i det for jeg kan jo ikke skrive min lokale da det jo skal tilgåes uden for det lokale netværk