Hej
Allerførst, jeg er total nybegynder i Ubuntu- og Linuxverdenen, så undskyld på forhånd hvis jeg stiller dumme spørgsmål.
Jeg har en Fujitsu Siemens Lifebook S7010 med en Synaptics touchpad og en slags op/ned-knap mellem venstre og højre musetast. Sidstnævnte fungerer som scroll op/ned i Windows. Og i Windows (kører Dualboot) kan jeg også scrolle ude i højre side af touchpad'en.
Hvordan får jeg det til at virke i Ubuntu? Sjovt nok virkede det i går, uden jeg havde gjort noget for det. Jeg havde blot installeret Compiz Settings Manager, men kan umiddelbart ikke tro at den har givet understøttelse... det virker i hvertfald ikke nu.
Nogle gode idéer?
Mange hilsener
Touchpad hvor sidescroll ikke virker
-
Re: Touchpad hvor sidescroll ikke virker
Ally skrev:Hej
Allerførst, jeg er total nybegynder i Ubuntu- og Linuxverdenen, så undskyld på forhånd hvis jeg stiller dumme spørgsmål.
Jeg har en Fujitsu Siemens Lifebook S7010 med en Synaptics touchpad og en slags op/ned-knap mellem venstre og højre musetast. Sidstnævnte fungerer som scroll op/ned i Windows. Og i Windows (kører Dualboot) kan jeg også scrolle ude i højre side af touchpad'en.
Hvordan får jeg det til at virke i Ubuntu? Sjovt nok virkede det i går, uden jeg havde gjort noget for det. Jeg havde blot installeret Compiz Settings Manager, men kan umiddelbart ikke tro at den har givet understøttelse... det virker i hvertfald ikke nu.
Nogle gode idéer?
Mange hilsener
Under System > Indstillinger > Mus kan du sætte flueben i en boks under tabbet Touchpad.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Re: Touchpad hvor sidescroll ikke virker
Casper Hansen skrev:
Under System > Indstillinger > Mus kan du sætte flueben i en boks under tabbet Touchpad.
Hej... og tak for dit svar. Desværre har jeg bare ikke en tab med Touchpad. Lige nu sidder jeg på en Windows pc (sorry ), så jeg kan ikke lige tjekke de to tabs, jeg har, men jeg har i hvertfald ikke en "Touchpad" tab. Det havde jeg kortvarigt, da det, underligt nok, fungerede forleden dag. Jeg aner ikke, hvorfor den pludselig havde registreret touchpad'en... men jeg havde tabben, og jeg kunne scrolle i højre side af touchpad'en. Jeg har bare ikke kunnet genskabe det.
Mange hilsener