jsr skrev:hej!
det ser spændende ud -- kan man v.hj.a. virtual box boote en anden partition / harddisk?
jeg har f.eks. stadig xp liggende på en anden harddisk i min computer og genstarter nogen gange i xp hvis jeg skal bruge CS pakken ell lign --- vil jeg kunne gøre dette gennem virtualbox? kræver det så et andet setup eller skal man bare pege virtual box mod xp installationen?
og ift punkterne i guiden -- er det nødvændigt at følge pkt 3-4 når man er i ubuntu 9.04?
/j
Du skal oprette en virtuel maskine i Virtualbox, og her skal du installere Windows, og de programmer du har brug for. Hvis du laver meget grafiktunge opgaver a la vidoredigering eller tung billedbehandling, skal du nok overveje at beholde din nuværende dual boot-løsning, da Virtualbox ikke kan trække direkte på dit hardwaregrafikkort. Ellers virker det glimrende. Min kone har brugt det til photoshop og illustrator uden problemer. Når Virtualbox er i fuldskærm, føles det som at sidde ved en Windowscomputer. Man skal lige fange idéen i Virtualbox. Så virker det hele hurtigt meget logisk. Jeg foretrækker klart Virtualbox frem for dual boot.
Jeg er ret overbevist om, at det ikke er muligt for Virtualbox at anvende din eksisterende Windows-partition...
Den virtuelle maskines "Harddisk" er en stor aftryksfil på adskillige GB, som er placeret i din Ubuntu-hjemmemappe.
Ja, det er ifølge min erfaring nødvendigt at følge pkt. 3 og 4. Men jeg har ikke testet om noget af det kan udelades i 9.04. Det virker i hvert fald på min computer med Ubuntu 9.04, når jeg følger guiden.