Virtuelbox med xp-installation

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Klara_kluk
IRC nickname: klara_kluk

Virtuelbox med xp-installation

Indlæg af Klara_kluk »

Hej

Jeg har installeret virtuel box med USB understøttelse. Når jeg så vil lave en ny virtuel maskine (skal være XP) trykker jeg new og starter. Állerede da jeg når til "memory får jeg problemer. Den beder mig om at at skrive hvor mange ram i MB der skal være til rådighed for "base memory" via en "tidslinie" jeg kan skrue op og ned for. Den anbefaler mig 192 MB. Hvis jeg giver den det vil den bare ikke give mig lov til at trykke next. Dette bliver først muligt helt nede ved 168 MB. Hvis jeg så skriver det, får jeg under installationen af XP at vide det ikke kan lade sig gøre fordi basismaskinen ikke har plads nok.

Hvad kan jeg gøre for at give den nok plads eller løse problemet?

På forhånd tak.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Virtuelbox med xp-installation

Indlæg af soundpartner »

Klara_kluk skrev:Hej

Jeg har installeret virtuel box med USB understøttelse. Når jeg så vil lave en ny virtuel maskine (skal være XP) trykker jeg new og starter. Állerede da jeg når til "memory får jeg problemer. Den beder mig om at at skrive hvor mange ram i MB der skal være til rådighed for "base memory" via en "tidslinie" jeg kan skrue op og ned for. Den anbefaler mig 192 MB. Hvis jeg giver den det vil den bare ikke give mig lov til at trykke next. Dette bliver først muligt helt nede ved 168 MB. Hvis jeg så skriver det, får jeg under installationen af XP at vide det ikke kan lade sig gøre fordi basismaskinen ikke har plads nok.

Hvad kan jeg gøre for at give den nok plads eller løse problemet?

På forhånd tak.

det kunne godt se ud som om din maskine simpelt hen ikke har ram nok til at køre begge dele samtidig.
hvad er specifikationerne på den maskine du prøver at installere på?
personligt vil jeg ikke anbefale at bruge mindre end ca 8 gb til windows xp og min 256 mb ram.
der ud over skal der jo være plads nok til ubuntu, og ubuntu skal helst have mindst 512 hvis du samtidig skal køre en wb med xp.
alt i alt anbefaler jeg absolut mindst ca 20 gb harddisk og mindst 1 gb ram hvis du skallege med virtuelle maskiner
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Klara_kluk
IRC nickname: klara_kluk

Indlæg af Klara_kluk »

Det er jo ganske rigtigt ikke den nyeste computer. Har 15 GB. Jeg er ikke helt inde i alt det her endnu, men kan du bruge dette til noget?
malene@Musikcomputer:~$ free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 229 225 3 0 6 55
-/+ buffers/cache: 163 65
Swap: 682 171 511

Vil det være bedst at droppe det?

Har en anden bærbar hvor jeg kan se der er 1 GB ram og ca. 80 GB hardisk. Det kunne være det var bedre at forsøge med den, selvom jeg havde foretrukket den anden.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Klara_kluk skrev:Det er jo ganske rigtigt ikke den nyeste computer. Har 15 GB. Jeg er ikke helt inde i alt det her endnu, men kan du bruge dette til noget?
malene@Musikcomputer:~$ free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 229 225 3 0 6 55
-/+ buffers/cache: 163 65
Swap: 682 171 511

Vil det være bedst at droppe det?

Har en anden bærbar hvor jeg kan se der er 1 GB ram og ca. 80 GB hardisk. Det kunne være det var bedre at forsøge med den, selvom jeg havde foretrukket den anden.

Hejsa,

Din maskine kan dårligt nok trække sig selv, så det er helt udelukket at køre VirtualBox med XP. Hvis du har mulighed for at sætte mere RAM i maskinen så kan det muligvis komme til at fungere (kommer selvfølgelig an på hvor meget der kan sættes i).

Du får en langt bedre oplevelse med den anden bærbare, hvis du skal køre VirtualBox - den ser ud til at have en del bedre specifikationer.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD