Efter at jeg har opgraderet Amarok fra version 1.4 til 2.0.1 vil den ikke afspille mine filer.
Der sker ikke noget, når jeg beder den om at afspille.
Er der nogen, der har løsningen på dette?
Amarok vil ikke afspille
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Amarok vil ikke afspille
Svante skrev:Efter at jeg har opgraderet Amarok fra version 1.4 til 2.0.1 vil den ikke afspille mine filer.
Der sker ikke noget, når jeg beder den om at afspille.
Er der nogen, der har løsningen på dette?
jeg har selv lidt problemer med amarok på jaunty. det er vist en konflikt med pulseaudio så vidt jeg husker.
Jeg ved der arbejdes på sagen
Hmm. Nu bruger jeg ikke Ubuntu 9.04 beta, men 8.10. Her burde det da virke???
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Svante skrev:Hmm. Nu bruger jeg ikke Ubuntu 9.04 beta, men 8.10. Her burde det da virke???
problemet ligger i amarok ikke i ubuntu så det vil være det samme problem. der er en grund til at det ikke er amarok 2 som er en del af ubuntu endnu. ubuntu 8.10 bruger amarok 1,4 da det er den der er stabil og testet og virker i ubuntu 8.10
da du valgte selv at tilføje repo til amarok 2 så valgte du også selv at køre med utestet og evt ustabilt software.
men som sagt så arbejdes der for tiden også på amarok da ubuntu 9.04 udkommer om 14 dage så skulle det meget gerne blive færdigt inden da. om de så vil tilbageføre disse fixes til 8.10 versionen det håber jeg på, men det er ikke sikkert det kommer lige med det samme
Har fået løst problemet
Jeg installerede 'phonon-backend-xine', og så var problemet løst.
Jeg installerede 'phonon-backend-xine', og så var problemet løst.
-
Jeg har lige opgraderet fra 8.10 til 9.04 i dag fra update manageren. Amarok virker heller ikke her hos mig, og det er ikke samme problem jeg har.
Når amarok startes skriver den
Som ham tidligere skrev så sker der heller ingen ting når jeg forsøger at afspille en mp3 fil.
Den skriver at den gerne vil bruge "HDA Intel (ALC1200 Analog)" til lyd men så vidt jeg har forstået så har den aldrig brugt den før da jeg har kørt lyden igennem Coax til min forstærker. Jeg vil altså meget gerne have den til at bruge den der hedder "HDA Intel (Alsa Mixer)" som jeg er ret sikker på var den jeg brugte før. Det var i hvert fald i den der skulle tilføjes "IEC958" for at Coax virkede til at starte med.
Hjælp venligst
Indstillingerne i Volume Control ser ud til at være de samme som før upgrade.
Når amarok startes skriver den
Kode: Vælg alt
Phonon: KDE's Multimedia Library
The audio playback device HDA Intel (ALC1200 Analog) does not work.
Falling back to PulseAudio
Som ham tidligere skrev så sker der heller ingen ting når jeg forsøger at afspille en mp3 fil.
Den skriver at den gerne vil bruge "HDA Intel (ALC1200 Analog)" til lyd men så vidt jeg har forstået så har den aldrig brugt den før da jeg har kørt lyden igennem Coax til min forstærker. Jeg vil altså meget gerne have den til at bruge den der hedder "HDA Intel (Alsa Mixer)" som jeg er ret sikker på var den jeg brugte før. Det var i hvert fald i den der skulle tilføjes "IEC958" for at Coax virkede til at starte med.
Hjælp venligst
Indstillingerne i Volume Control ser ud til at være de samme som før upgrade.
-
Jeg læste lidt op på problemet og det ser ud som om det enten er Phonon eller PulseAudio den er gal med. Men ingen ved det lige nu ser det ud til.
Så for at spare en masse tid fulgte jeg denne guide istedet og installerede amarok 1.4 der bare virker!
http://nomad.ca/blog/2009/apr/3/amarok- ... buntu-904/
Så for at spare en masse tid fulgte jeg denne guide istedet og installerede amarok 1.4 der bare virker!
http://nomad.ca/blog/2009/apr/3/amarok- ... buntu-904/