Brænding af flv

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Brænding af flv

Indlæg af ChrisBuchholz »

Jeg har nu været inde og ændre på mit arkiv hvor avi2iso.sh scriptet ligger - ikke fordi det ikke virkede, men jeg har bare valgt en anden struktur. Når det nu skal installeres skal det gøres med følgende:

Kode: Vælg alt

wget http://github.com/ChrisBuchholz/Scripts/raw/master/avi2iso.sh
sudo cp avi2iso.sh /usr/local/bin/avi2iso
sudo chmod +x /usr/local/bin/avi2iso

Du kan eventuelt prøve om det virker for dig, trådstarter...
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Tak for hjælpen,nu virker det.Vi fik uventede gæster i går aftes og derfor har jeg ikke prøvet før her til morgen.

Der er intet indhold i minfilm.iso.Den konveterer godt nok i et par minutter og opretter minfilm.iso men den er jo desværre tom.Hvad gør jeg galt?

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... 303487.png
ChrisBuchholz

@zerben:

Har du husket at køre

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install mencoder ffmpeg dvdauthor
???

Jeg kunne også godt tænke mig at se det stykke output i terminalen som ikke kan se til venstre på billedet, fordi det er skåret væk på venstre side.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej:jeg har tilføjet den linie som du har lavet i dit sidste indlæg,prøvet igen og her er et nyt billede

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... G22137.png
ChrisBuchholz

zerben skrev:Hej:jeg har tilføjet den linie som du har lavet i dit sidste indlæg,prøvet igen og her er et nyt billede

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... G22137.png

Altså har du fuldt guiden? har du installeret de ting der står i toppen af guiden der skal installeret? Medibuntu samt de tre andre der? For det der er galt er at du mangler en komponent der skal bruges. Jeg prøver lige at se om jeg kan finde den pakke som komponentet ligger i.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Ja din guide er fulgt til punkt og prikke.Du skriver at man kan hente det men jeg har sat linierne ind en efter en.

eller køre følgende kode i CLI - én linie af gangen, hvilket vil klare det hele for dig.

Det er det jeg har gjort.

ps.Den kommer dog og siger at man skal oprette en mappe med navnet "/home/bz/.dvd.iso" der er en skjult mappe.
ChrisBuchholz

zerben skrev:Hej.Ja din guide er fulgt til punkt og prikke.Du skriver at man kan hente det men jeg har sat linierne ind en efter en.

eller køre følgende kode i CLI - én linie af gangen, hvilket vil klare det hele for dig.

Det er det jeg har gjort.

ps.Den kommer dog og siger at man skal oprette en mappe med navnet "/home/bz/.dvd.iso" der er en skjult mappe.

Det er nu ikke det jeg mene - der står længere oppe før guiden går igang, nogen krav der skal overholdes før guiden vil virke. Der står f.eks. at medibuntu skal være installeret, og der står også hvordan man gør.

Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor komponentet ligger, men jeg leder stadigvæk. Indtil da kan du prøve at installerer pakkerne non-free-codecs og ubuntu-restricted-extras. Dette vil ikke skade din computer på nogen måde, men vil bare give den forstand til at kunne afspille flere forskellige film codecs og sådan noget. Intet skadeligt.
Angående den mappe du siger der skal slettes ... naah - du misforstår tydeligvis et eller andet. Det er også ligegyldigt:)
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har ikke talt om en mappe der skal slettes men når jeg skriver "avi2iso /home/bz/minfilm.avi" går den igang med at konvetere og så skriver den

Input #0, avi, from '/home/bz/.minfilm.avi.avi.tmp':
Duration: 01:10:03.88, start: 0.000000, bitrate: 268 kb/s
Stream #0.0: Video: msmpeg4, yuv420p, 360x288, 25 tbr, 25 tbn, 25 tbc
Stream #0.1: Audio: mp3, 22050 Hz, stereo, s16, 64 kb/s
Unknown encoder 'mpeg2video'
fjernede '/home/bz/.minfilm.avi.avi.tmp'
mv: kan ikke udføre stat() '/home/bz/.dvd.iso': No such file or directory
bz@bz-desktop:~$

Jeg opretter derefter en mappe der hedder ".dvd.iso" og så kører det ellers men den mappe den opretter der hedder "minfilm.iso" er tom.Jeg kan ikke rigtig forklare det anderledes og håber du kan se hvad jeg gør.
ChrisBuchholz

zerben skrev:Hej.Jeg har ikke talt om en mappe der skal slettes men når jeg skriver "avi2iso /home/bz/minfilm.avi" går den igang med at konvetere og så skriver den

Input #0, avi, from '/home/bz/.minfilm.avi.avi.tmp':
Duration: 01:10:03.88, start: 0.000000, bitrate: 268 kb/s
Stream #0.0: Video: msmpeg4, yuv420p, 360x288, 25 tbr, 25 tbn, 25 tbc
Stream #0.1: Audio: mp3, 22050 Hz, stereo, s16, 64 kb/s
Unknown encoder 'mpeg2video'
fjernede '/home/bz/.minfilm.avi.avi.tmp'
mv: kan ikke udføre stat() '/home/bz/.dvd.iso': No such file or directory
bz@bz-desktop:~$

Jeg opretter derefter en mappe der hedder ".dvd.iso" og så kører det ellers men den mappe den opretter der hedder "minfilm.iso" er tom.Jeg kan ikke rigtig forklare det anderledes og håber du kan se hvad jeg gør.

Så misforstod jeg dig... Anyways - problemet er stadigvæk at du mangler komponentet mpeg2video, og jeg har stadigvæk ikke fundet ud af i hvilken pakke det ligger.
ChrisBuchholz

Nå, det er altså i pakken ffmpeg (som du meget gerne skulle have installeret) at mpeg2video ligger i, så vis det ikke virker, er det fordi du er doomed:D
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det ser ud til at den er installeret.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... J33864.png

Tak for hjælpen men jeg tror jeg giver op nu.Det er åbenbart mit hardware der ikke rigtig vil som det burde.Tak for din tid.