Acer One Netbook remix 9.04 problemer
-
- Geografisk sted: Løgumkloster
Acer One Netbook remix 9.04 problemer
Hejsa..
I går aftes installerede jeg netbook remix på vores Acer one, alt virkede perfekt.
Gennemførte flere genstarter uden problemer.
Nu her hvor jeg åbner den kommer skrivebordet frem, men intet andet. ingen program bjælke osv.
Jeg kan faktisk ikke andet end klikke på den genvej der er til det ekstra sd kort der er i den, og gør jeg dette kan jeg ikke igen lukke dette vindue idet der ikker nogen steder at lukke det?
Nogen der har gode ideer?
Vh
Hans
I går aftes installerede jeg netbook remix på vores Acer one, alt virkede perfekt.
Gennemførte flere genstarter uden problemer.
Nu her hvor jeg åbner den kommer skrivebordet frem, men intet andet. ingen program bjælke osv.
Jeg kan faktisk ikke andet end klikke på den genvej der er til det ekstra sd kort der er i den, og gør jeg dette kan jeg ikke igen lukke dette vindue idet der ikker nogen steder at lukke det?
Nogen der har gode ideer?
Vh
Hans
想在你说话
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Acer One Netbook remix 9.04 problemer
Hejsa,
Er opløsningen intakt? Du burde få dine paneler frem igen, hvis du trykker <Alt>+<F2>, skriver
og trykker <Kør>
Er opløsningen intakt? Du burde få dine paneler frem igen, hvis du trykker <Alt>+<F2>, skriver
Kode: Vælg alt
killall gnome-panel
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Niks.. Funker ikke:-)
Det er underligt, for jeg kan browse rundt i pc'ens fil system hvis jeg klikker på sd kortet på skrivebordet. Men der er bare ikke nogen paneler nogen steder?
Det er underligt, for jeg kan browse rundt i pc'ens fil system hvis jeg klikker på sd kortet på skrivebordet. Men der er bare ikke nogen paneler nogen steder?
想在你说话
-
Har lavet en ny clean install, og nu virker alt igen.. Så må vi hvor længe
想在你说话
-
- Geografisk sted: Vejle
jeg tror at det er netbook remix som laver den sjove fejl. Jeg havde også installeret normal ubuntu, men så tænkte jeg at jeg skulle have netbook remix ind som desktop, findes i symantic. Så kunne jeg skifte mellem de to desktopper. Efter det hele var installeret kørte det udmærket, men efter at jeg havde slukket for laptoppen og startet den igen, fik jeg det samme problem som dig. Jeg prøvede jeg to gange hvor jeg lavet en clean install og derefter installerede netbook remix desktop. Nå går jeg i gang med den tredje clean install og denne gang uden netbook remix. Så må vi jo se om det gør en forskel.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Ja problemet er vendt tilbage igen, den starter fint op, der kommer en baggrund jeg har valgt og man kan se sd kortet der er sat i på skrivebordet. Jeg kan klikke på det osv. men alle paneler er igen væk.
Jøsses det er træls..
Jøsses det er træls..
想在你说话
-
Nu er den installeret uden remix og indtil nu har jeg ikke mærket nogen problemer. Fejlen er mest sandsynlig relateret til neetbook remix.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
Warhawk skrev:Hejsa,
Er opløsningen intakt? Du burde få dine paneler frem igen, hvis du trykker <Alt>+<F2>, skriverog trykker <Kør>Kode: Vælg alt
killall gnome-panel
Dette virker i øvrigt heller ikke...
想在你说话
-
Jeg har nu for 5 gang geninstalleret Netbook remix, og tør nu ikke slukke den:-)
Så håber jeg på at nogen kommer op med en løsning på problemet, jeg kan se på nogen af de udenlandske forums at problemet er generelt, og der er et hav af mere eller mindre forstålige løsninger på det.
Der er bare ikke rigtigt nogen af dem jeg tør og gi mig i kast med, for de taler om at slette nogen rod filer osv.
Men har nogen på dette forum gode ideer modtages de gerne:-)
Vh
Hans
Så håber jeg på at nogen kommer op med en løsning på problemet, jeg kan se på nogen af de udenlandske forums at problemet er generelt, og der er et hav af mere eller mindre forstålige løsninger på det.
Der er bare ikke rigtigt nogen af dem jeg tør og gi mig i kast med, for de taler om at slette nogen rod filer osv.
Vh
Hans
想在你说话
-
- Geografisk sted: Odense
Lad os håbe de finder ud af det, jeg vil gerne have remix på min lille Lenovo.
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
Nu har jeg ikke lige fulgt med i denne tråd - men jeg kan se at der er tale om en kendt bug, som der arbejdes med https://bugs.launchpad.net/desktop-switcher/+bug/349519
Måske kan flg. være til trøst
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/904
Måske kan flg. være til trøst
Missing GNOME panels in Ubuntu Netbook Remix after using the desktop-switcher application
When using the Switch Desktop Mode option to swap from netbook to classic, the GNOME desktop settings are not retained after a logout. Upon logging back in, users receive just the desktop background image, without the GNOME panels on the top & bottom of screen. This problem will be fixed in a post-release update soon
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/904
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
stooormien skrev:Jeg har nu for 5 gang geninstalleret Netbook remix, og tør nu ikke slukke den:-)
Vh
Hans
den bedste løsning er generelt ikke at installere netbok remix, eller at benytte en distro specielt designet til maskinen som bruger netbook remix.
Til eee findes der f.eks eeebuntu, og mere generelt easy-peasy. disse er dog baseret på 8.04 eller 8.10 og ikke 9.04.
det er nok et spørgsmål om tid før noget laver en distro til AAO. hvor det virker...
er der forøvrigt en grund til at i VIL have netbook remix?
-
soundpartner skrev:stooormien skrev:Jeg har nu for 5 gang geninstalleret Netbook remix, og tør nu ikke slukke den:-)
Vh
Hans
den bedste løsning er generelt ikke at installere netbok remix, eller at benytte en distro specielt designet til maskinen som bruger netbook remix.
Til eee findes der f.eks eeebuntu, og mere generelt easy-peasy. disse er dog baseret på 8.04 eller 8.10 og ikke 9.04.
det er nok et spørgsmål om tid før noget laver en distro til AAO. hvor det virker...
er der forøvrigt en grund til at i VIL have netbook remix?
Næh ikke nogen speciel grund, andet end jeg var 100 % overbevist om efter at have læst om den at det var den rigtige version til netop vores Acer One.
Jeg burde nok som du selv nævner vente indtil den er "checket" igennem.
Jeg faldt bare for letheden i install, samt løftet om alt virkede med det samme.
Easy Peasy og de andre kunne for så vidt være helt lige så gode, for jeg har meget svært ved som helt alm. desktop bruger at gennemskue forskellen fra 8. til 9.
Vh
Hans
想在你说话